viernes, 25 de septiembre de 2015

SOLLER ANTIHORARI.sbt 19 sept

Seguim un poc “desnortats”, darrerament sembla que a alguns  ens desborden les feines i tot va una mica així com va. Tot i això els dissabtes segueixen sent sagrats i passi el que passi, sempre hi ha algú disposat a rodar i mantenir la flama sectaria.
El divendres en miky, que ara es un dels puntals del grup, va dir que li feia ganes anar per Sóller, pues ens anem cap a Sóller. Així es proposa  fer la volta que fem per  la vall i però per variar optem per fer-ho amb sentit antihorari, cosa que implica repensar i modificar  el recorregut aconseguint com sempre l’al·licient de novetat. Esperem que mai arribi el dia en que les voltes es repeteixin de manera sistemàtica, ja que aquest la secta haurà perdut part de la seva essència.
Mantenim in extremis l’horari d’estiu a les 7:30 a la Bp, : Anton (que arriba devers les set), sergi, torner, bigel, miky, bordils, rol i mapes. Com que l’objectiu es Soller, no enredem i enfilem cap el coll primer per passatemps i despres pels camins arran de caubet. En arribar a can penasso se’ns incorpora n’andreu amb el que iniciem la pujada cap el coll ja que en yerar tot i que digui que havia entès que ja havíem passat estam bastant convençuts que ho ha fet aposta per no cremar-se amb la pujada. Baixada per asfalt i en un moment arribem a Soller, amb molta mes antelacio del previst, ja que aquest narrador s’havia equivocat amb els horaris. Berenem en el nostre lloc oficial, a on per desgracia els cafes no estan inclosos. Haurem de demanar al forn que muntin també una cafeteria ... que segurament els anirà be, ja que aquest si que fan hores de feina, no com altres que sempre estan plorant...
Reiniciem la marxa anant a cercar el nostre clàssic caminoi dels rentadors a on els darrers reben una mirada una mica de reprovació d’algun veïnat. Enfilem cap el camí de binibassi a on constatem el que ja sabíem , que es molt millor fer-ho de baixada, tot i això, es colca bastant i es un repte passar alguns trams. En arribar a Fornalutx pugem pel camí de binirossi, evidentment sense agafar el camí vell amb els seu graons empedrats.
Desprès de travessar la carretera ja enfilem pels tiranys que ens duen cap el camí de Balitx , els quals ens sorprenen ja que son perfectament ciclables i de manera molt entretinguda ens duen fins quasi davall el mirador de ses barques. Fem el camí de balitx fin quasi les cases d’en mig a on tombem cap a l’esquerra per anar a cercar la font del salt. Tot va rodat i en un no res passem es bernats, la carretera de sa figuera i el coll d’en borrassar. Despres de la davalldadeta cap a Soller enfilem pel caminoi d’en repic i passem pel voltant del Rocamar.
La veritat es que quan es lleva un edifici monstruós com aquell, aviat ens oblidem del fort impacte que generava. Potser ens haurà costat bastant mes del que valia, però tot i això ha valgut la pena. Es  una llàstima que els diaris nomes treuen els padaços bruts i no  es fan ressò de les bones noticies com la que ha sortit aquesta setmana  en que els jutjats donaven per bona l’eliminació del invent del Pla territorial de Mallorca que lligava aquest Hotel amb runes amb la macro urbanització del golf de sa Vinyola de Campos i  en la que els promotors reclamaven quasi 200 milions d’euros al Consell. Continuem la marxa i ara toca pujar i ho fem per un cami que mai haviem provat que es el camí de Muleta de ca s’hereu. No sabem si es perquè era novetat o no, però a tots ens ha semblat una manera molt còmoda de  pujar i fins i tot mes facil que la carretera.
Aixi ens hem plantant  davant les cases i amb certa discreció em passat per no pertorbar a la gent d’aquest agroturisme, que segons en Sergi val la pena anar-hi. Agafem ja el camí de ferradura de muleta aon convencem a n’andreu i en torner de que continuïn amb nosaltres ja que allà ja es absurd tirar per avall per retallar, així   en un no res ens plantem  als vials de bens d’avall i al coll d’en bleda. Agafem el camí que va cap a Castelló i iniciem la tornada cap el pujal d’en banya. En arribar a cas Xorc, ens reagrupem i en donar l’ordre de continuar, no se sap molt be perque en miki, sergi, yerar i torner es tiren per avall pel cami del Rost i tot i que els cridem aquest ja van com a desvocats per avall, aixi que els deixam a la seva sort i continuem la nostra marxa mantenint cota.
Aixi a la fi arribem al cami de ciutat a on hem quedat amb els perduts i ja tots junts iniciem la pestosa tornada cap a Palma. Allà aviat es van els típics grupets, que en aquest cas el tanca en Rol que en arribar a dalt posa cara de pocs amics i es que hem de reconèixer que aquest jove el mates si el fas anar per asfalt, i això que avui anava amb la seva antiga Kona, autentica peça de museu dels orígens del mtb. Davallem el coll, repostem a la benzinera i desprès de acomiadar-nos d’en yerar tornem a casa per Raixa i passatemps. Acabant la jornada amb una bona cervesseta al sant rafel, que no san Vicente.

95 km i 1700 mt de desnivell.