viernes, 22 de julio de 2016

SERRALADA D’ORIENT Dsbt 16 jul

By mapes
A la fi aquest narrador pot tornar a escriure una crònica.
Desprès d’una petita treva de les temperatures i a l’espera  de que la “ monja l’encengui “ es proposà una volta per les muntanyes entre Alaró i Orient. Com que aquest dissabte  es plantejava aturada per berenar  i no hi havia  convocatòries alternatives d’amagat  varem ser un bon grapat.
Es convoca  a una hora intermitja, ni a les vuit com sempre,  ni a les set com es va fer el cap de setmana passat, així quedem  a les 7:30. Rol, fran, pere, miky, bigel, torner, mapes i un antic membre històric que feia  molts d’anys que no venia: en David Giant, que curiosament ha canviat la seva Giant per una altre marca.
Partim per Passatemps i Raixa i en un moment arribem a Bunyola molt abans de l’hora en que per error s’havia pressuposat que passaríem. I es  que  al mig d’un sopar de divendres a  vespre no es un bon moment per calcular horaris. Desprès d’uns moments d’indecisió decidim continuar ja que com diu algú:  “es parteix a una hora i des d’un lloc i els qui no els hi va be anar allà, es responsabilitat seva  enganxar el grup allà a on millor els hi vagi”. Enviem un washap  dient que comencem a pujar i partim per amunt.
En arribar al desviament de la cimentera, com que ara està tancat amb pany dubtem de si anar-hi o no, però davant la insistència del senyor Torner i també per anar fent temps per que així  apareguin els del raiguer, decidim botar. Tot i això,  com sempre que fem una cosa d’aquestes,  ho fem en coneixement de causa i es que aquest tram, tot i estar ara embarrat, es un tram del camí públic que puja cap Orient i forma part de la Ruta de pedra en Sec ( variant D).

Malauradament  aquest tram que abans es feia  en un moment ara es complica considerablement ja que la vegetació ha envaït el camí hi ha  uns quants d’arbres caiguts. Sortim denou a la carretera que la seguim fins passat  Honor, a on tornem anar a cercar l’antic camí. Ara si , el seguim sense majors incidències i per allà ens apareixen en Geri i en raul, demostrant que si un vol es pot afegir  al grup sense  tenir que concretar un lloc i una hora concretes. Iniciem la baixada però a mig camí  ens desviem per la pista còmoda que ens du a un dels revolts de la carretera ja que la intenció es anar cap a ses clavegueres.
Així ho fem  i desprès de pujar 2 revolts ens fiquem per un camí que mai havíem emprat i que en forta pujada ens deixa davant el botador de les clavegueres. Estem en terrenys de ca la beata, i per tant no passem pena,  ja que suposem que la tia d’en Pere en principi no ens ha de posar entrebancs al igual que no n’ha posat perquè per allà pugui passar la Tramuntana Travessa, aquesta  nova versió de l’ultra Trail però ben organitzada.
Iniciem la davallada , possiblement de lo milloret que tenim a la illa i ens reagrupem a baix a on també apareixen en Largo i n’Anton en cara d’emprenyats. Queda clar que a partir d’ara , s’indicaran hora i lloc de partida i res mes, les hores i llocs de passada durant el recorregut  aniran a compte del que es vulgui incorporar en posterioritat.
Tirem cap a son Palou i de nou fem una nova connexió per anar a cercar el camí de s’Estaló.  Així un cop passats els sestadors ens enfilem per l’oliverar i en un moment ens plantem en el botador de l’hort de cals Reis. La nova connexió pareix evident i senzilla, hi ho es quan et diuen per on anar , però si no ho saps, et pots passar quasi una hora provant els distints camins, tal com va fer aquest narrador el dia abans per tal de que els senyorets no es posessin nerviosos pujant amunt i avall.
Ja dins l’alzinar iniciem la pujada cap el pas de s’escaleta per l’impressionant camí de carro que cada cop te mes pendent i mes pedra amollada. Arribem a dalt i desprès de planejar una mica enllacem amb el camí oficial del pas. Iniciem la davallada que es fa una mica llarga ja que no ens enrrecordavem massa del temps que hi havia de “pateo”.
Un cop agafada la pista davallem i en un moment ja estem asseguts a sa granja a on ja ens tenen els bocatas preparats gracies a que qualcú ha cridat per que ens ho preparessin. Durant el berenar ens visita el modèlic pare de mara autonoma amb la seva petita.  Com sempre desprès de berenar els frissadors partiren i els que quedem reiniciem la marxa cap a les fastigoses rampes del clot d’es Guix. Allà el grup es te que  esforçar una mica  i aplicar el corresponent correctiu   perseguint  un escapat que desprès de molts d’anys  vol demostrar  que està allà.
Sense majors contratemps fem la davallada que en el seu tram inicial es  esplèndida. A Coa negre ja tots plegats reiniciarem la tornada acomiadan-nos d’els del raiguer a Son Torrella mentre els 4 que quedem arribem a Ciutat per es Caulls i Son Macià. En es Caulls ens quedà clar que hem d’anar-hi ja,  a bloquejar els camins abans de que els fills de P... que estan convertint allò amb un abocador  no deixin ni un recó ple de porqueria.
Com que hem  arribat molt be d’hora ens aturem  al abeurador que ens ensenyà en Jon Ander, avui amb la bona intenció de nomes prendre dues rondes, lamentablement la carn es dèbil i al final com que ens ho hem passat tant be  xerrant del be i del mal, no ens hem  aixecat  fins a la quarta.

70 km i 1170 mt de desnivell.