domingo, 5 de enero de 2014

BONANY 2014. Sbt 4 gen

Com podem començar un bonany ?
Pues anant fins a bonany. Despres de les festes  en que tots hem abusat una mica del menjar i del beure hi ha que purificar una mica el cos, i per això el millor es fer una ruta rodadora, molts de kilometres i a bon ritme. Aixi decidim anar fins a Bonanay via pla i tornada pel raiguer.
8.00 a on sempre, avui els clàssics de sempre: vp, bigel, pere, andreu, jeroni, tibu, fran , joan ( que  encara passeja un trancasso de campionat) i mapes, mes en felix i en lluistatoo, que quasi ja està integrat en el grup i si no va alerta, aviat caurà dins les xarxes sectàries.
Com hem dit mil vegades la sortida cap al Llevant de Palma sempre es conflictiva, generalment la fèiem per dins el torrent de na bàrbara, però ara està una mica difícil ja que al lloc per on sortim s’ha fet una petita presa que embassa l’aigua i es una mica engorros. Així optem per estrenar el nou carril bici del que hauria de ser el gran parc de les vies (Jacint Verdaguer ) fins a son fuster i d’allà anem a cercar el cami salard per girar per son gibert i travessar el torrent gros per un paratge “underground” (aceitunas perez)  que als mes pijos els inquieta. Arribem a son ferriol pel cami des moliners i d’alla anem a cercar el cami de son coll vell.
Arribem a la cra de manacor i ens aturem a sa casa blanca a on apareixen en yerar i en largo. Amb tot el grup ja format iniciem de veres la sortida entrant al barranc de xorrigo a on com sempre es posa un bon ritmet que ja no el deixarem amb tot el recorregut. Urb son gual , camins de marina, camí de muntanya i per un petit laberint de camins i tiranys deixem Algaida a un costat i entrem dins Castellitx. D’allà entrem dins la maravellossa vall de son coll, que a un sempre li recorden paisatges de la garrotxa i voltam cap a sa mata per aixi per un altre petit laberint de camins anar travessant les serralades que van tallant perpendicularment la nostra direccio: son sastre, son ripoll, son miro, cugullutx i son ramon.

A la fi arribem a Villafranca a les 11:00 despres de quasi tres hores de pedalejar sense quasi aturar. Es nota que l’objectiu de cremar calories està funcionant perque si beel pla inicial era aturar-nos a un forn, com que les calderes estan ja massa buides decidim aturar-nos a un bar a fer un bon bocata ( 6 lauros tant els que prenen cafe com els que no ). Avui el tema  principal de debat es el sobreentreno d’en Miky, ja que  ha tornat a faltar i les seves obsessions, enguany toca 312 i pareix que nomes veu això. Ara per ara, semble que ha desaparegut del mapa ja que ni tans sols es manifesta en el washap. Estarà fent pollo Kurma ?.  Reiniciem la marxa i com no podia ser d’altre manera en tibu abandona per anar a cercar el tren a Petra. La resta continuem i niciem la pujada del dia.
Foto oficial i davallada per anar cap els divertits tiranys de la comuna de sant Joan. Allà en Joangalera, que ha aguantat estoicament tota la volta amb una tossina  propia d'un tísic  als seus darrers dies,  comença a flaquejar. Així passats sa bastida decideix anar a cercar el tren a Sineu juntament amb en Fran i en Pere que també tenien pressa, clamant venjança. La resta continuem i entrem dins un núvol espai-temporal, en el que el cos pedaleja i pedaleja, en un estat de semi inconsciència en el que els kilòmetres van passant i passant. Així arribem llorito, travessem la comuna i anem a cercar els camins llenegosos que ens baixan fins a Binifat.
Una tirada mes o manco recta ens trasllada per Cas canar i Morellò fins a Biniali a on entrem en el laberint de ses vinyes de Santa Maria. Allà, ens aturem a prendre una cocascola ja que el cos necessitava mes líquid i energia. Una mica recuperats encara tenim forces per seguir i pegar les darreres punyides al entrar a ciutat per es caulls i son Macià.

Bona sortida, distinta als grans recorreguts de la serra i que ens serveix per encara apreciar-los mes , podríem dir que casi mes pròpia de CX, en la que hem aconseguit l’objectiu de  fer un bon entreno que ens prepara pels grans reptes de l’any i cremar una mica els torrons, ja que aquest narrador ha consumit unes  4.600 calories en els 122 km i 1450 mt de desnivell de la volta.

PS: Avui no hi havia temps per fer fotos així que en tenim poques i encara mes xereques del que ja es habitual.