lunes, 27 de abril de 2015

INTEGRAL SERRA DE LLEVANT,(sentit horari ).Dsbt 26 abr

No guanyem per disgusts,  va dir en torner
Qui ho hagués dit, deia un altre.
No me’n faig creus, dels altres ens ho podríem esperar però de ell, de ell...

Feia ja moltes setmanes que en yerar donava maceta perquè volia anar fins Artà, també en micot volia estrenar la seva nova muntura anant  fins a sa crostera. Així entre setmana, el sanedrí sectari va decidir que ja era hora de satisfer els desigs d’en yerar i partir cap Artà, la següent setmana ja aniríem a sa costera.  Bona la férem, des del  Raiguer es sentiren menyspreats i decidiren unilateralment fer el seu camí. Així les coses quan el sanedrí estava a punt de canviar la proposta, ja que al cap i al fi tant li donava una cosa com l’altre,  davant les xuleries i sobrades que ens arribaren  de la part forana ens decidiren a continuar amb la proposta inicial. El que no ens esperàvem mai fou  el desmarcament de ell. No ens ho podiem creure...
8:30 Estació de tren d’Artà: Torner, Bigel, Miky, Pietro, Yerar, Tibu, Andreu i Mapes iniciem la volta en direcció a Aubarca.
Avui no ens hem equivocat i en arribar al creuament d’Olors, hem tombat cap a son Puces ja que en la descripció de l’itinerari , pels que ho havien llegit,  ho posava ben clar. Passada la barrera de les cases comencem  a rodar per terra per la magnifica pista que ens fica de ple dins la serra de Llevant.
Un cop superat el coll d’albarca,  en un no res, just abans d’arribar ales cases ens desviem a l’esquerra per anar cap es Verger. Allà en tibu ens vol mig convèncer d’anar per dins la torrentera, ja que diu que es ciclable, però com que en tenim suficient pujant per la pista no li fem massa cas. Arribem al Verger a on uns quants s’aturen a esperar que arribem els darrers, no es el cas d’en Miky que en veure que n’hi ha que continuen no pot deixar que aquest coronin el gran port de la volta.
Agrupats en el coll d’es verger iniciem la davallada  cap a s’Alqueria. Allà, ja s’havia avisat de que en arribar a la carretereta teníem que seguir el GR, per així pujar per terra en lloc de per e asfalt, però com someres velles, començaren a pujar per la carreterona. Un cop rectificat l’error, reiniciem la pujada travessant els sementers de s’alqueria i desprès pel camí vell d’es presos arribem al campament dels soldats ,curiós eufemisme per evitar la paraula camp de concentració tal com ens  va recordar en Bigel.
Allà decidim continuar per la carreterona, cosa que desprès descobrim  que  és un error ja que  si haguéssim anat cap el campament  haguéssim pogut continuar per el  vell camí de ferradura  que  es molt mes biker. Continuem la marxa fins que veim que el camí de ferradura creua el nostre camí, així que no perdem l’oportunitat i l’agafem. Tal com ens havia paregut el camí és totalment rodador i molt mes entretingut, despres d’un parell de ziga  zages tornem a la pista principal quasi  just en el desviament cap el camí de na mondoi. Allà  en Tibu ens proposa que berenem  just davall el gran pi que marca l’inici de la baixada.
La veritat es que el lloc es impressionant, una bona ombra, una tauleta amb bancs i unes vistes espectaculars. La proposta es acceptada d’immediat. Hi ha que reconèixer que en Tibu  te estudiat el tema i tal com diu en yerar, avui està fent molts de punts i encara es possible que aprovi. Quan hem acabat de menjar ens adonem que l’únic que enyorem es un bon cafè, cosa que de nou ens recorda que ... millor deixar-ho estar,  encara no ens ho podem creure.
Reiniciem la marxa per el tram mes tècnic de la volta, el camí d’en Mondoi.  Aquí ens adonem  que el camí ha millorat molt de com era quan començarem anar per allà, ja que abans hi havia algun tram que es perdia totalment. Passem el botador i ja per pista baixem cap a l’Arenalet d’Aubarca fent alguna parada ja que les vistes son impressionants. Ens arrepleguem de nou a baix i partim cap a sa font salada i  la fastigosa pujada cap els camins d’es Matzocs. Un no atura de pensar que n’és d’agraïda aquesta volta, cada tram es un mon, varietat de vistes, diversitat de ferms, trams plans i trams amb pendent, trialeres, pistes...

Arribats a la torre fem la corresponent foto i iniciem la baixada cap a la platja, avui per l’itinerari arran dels tallats que després l’abandonem per rodar entre pins i anar fins el fons de la platja per on  es molt mes fàcil travessar l’arenal.
Allà de nou en tibu ens proposa seguir per la pista que ressegueix el comellar principal ja que ens assegura que no hi ha problemes tot i que ens endinsem molt dins la finca. Molt bona opció ja que  tot i que fa  una gran volta per anar a cercar la capçalera de les torrenteres que es generen en aquell boci es totalment ciclable.
Arribem al vial de cala estreta que el travessem i a tir segur seguint al guia aborigen  anem passant les cales sense cap pèrdua.  En arribar a cala torta ja duim 32 km, tot un record de kilometratge per el nostre  esquàlid, així que posant cara de bon al·lot , s’escapoleix.
Li perdonem ja que fins aquell moment s’havia portat molt be i com que amb els nins rebels hi ha que tenir paciència el deixem partir.  “Progresa Adecuadamente”.
Continuem la marxa cap a cala Mesquida sense majors incidents i desprès travessem les dunes per les divertides passeres de fusta. Per fer la pujada cap el coll de Marina ens dividim en dos grups el que van per el camí oficial i els que ho provem per els tiranys de la dreta, cada grup opina que la seva opció es la millor tot i que es evident que la de la dreta es mes entretinguda i fàcil de pujar ja que el seu recorregut es mes llarg.
En arribar a cala Molto tot i que en Miky ens avisa de que hauriem de girar continuem cap el parking  de cala Agullà, alla definitavemtnens adonem de que anem malament i tornem enrrera per enfilar el cami bo que ens du fins son Jaumell. Els kilometres comencen a pesar per el que ens aturem per decidir si tornem  per els camins i carreterones entre Capdepera i Artà o anem per on estava previst. No hi ha cap dubte, es segueix el pla establert, tot i que es possible que tinguem qualque problema de pas.
Així tirem per avall de nou cap a cala mesquida  per girar tot d’una cap el camí reial, allà com que avui aquest narrador no duia gps ni cap mapa, la memòria em torna a fallar i ens equivoquem de ramal de camí. Tenim clar a on volem arribar, però no trobem el pas, fins que en torner descobreix un tiranyet que molt subtilment ( be hi ha que passar una barrera ) ens du al camí correcta .De manera molt còmoda travessem la serra que delimita la gran vall de sa Mesquida i entrem a sa Duaia.  Durant la davallada tenim l’única averia del dia, la cadena d’en Meli, no se sap molt be com s’ha sortit dels passadors de sa rodeta del canvi. Com que duem un bon mecànic en un moment ho arreglem i continuem la davallada.
En arribar a la pista, aquest narrador s’atura a esperar en yerar que s’havia quedat enrere jugant amb el mòbil,  i tal com era d’esperar vol tombar cap el sentit contrari ja que es pensa que està a la vall principal. Acabem de baixar una mica i ja a la pista principal iniciem la pujada cap el coll des Racó. Ara el camí està perfecta, ja que l’han arreglat totalment, fins i tot una mica massa, per el que la pujada es molt còmoda i així que podem observar l’espectacular  puig de s’esquerda ben al front i que ens recorda que ja queda menys per aquest estiu en que anirem amb peregrinatge a veure el Cerví, ( el de les pinturetes alpina ).
Quan deixem el puig a la nostra dreta veiem a la nostra esquerra un petit salt d’aigua amb  un petit gorg  que ens convida a un banyito. Tal com va fer en yerar i en tibu fa un mes, ens aturem i tots menys en pere ens hi fiquem. Si la volta havia estat magnifica, aquest final la converteix possiblement amb la millor de la temporada.
Bens fresquets i nets acabem de pujar el poc que ens queda fins el coll i ja per asfalt i cap avall arribem a Artà. Allà ens trobem amb les senyes de la 312, cosa que ens recorda que enguany tenim com a repte la 212 MTB,  tot i que no tenim molt clar si serem capaços de fer-ho sense els banderes verdes ...
En aquell moment ens enrrecordem de que es nostre ANCHON, també esta fent aquesta prova i demostrant-nos que ara ja no te res de Sparring. En hora bona ¡¡¡¡

Desprès mes tard ens contà que es va trobar amb el germà den Toni Gesa i que va estar rodant una estona amb ell recordant aquest amic que sempre el tenim present.
Com que es prest i n’hi ha que tenen tanta gana que no saben si arribaran a Ciutat, tot i que ni tant sols han de conduir, ens anem a prendre una cervesseta aquesta vegada acompanyada amb bocatas de calamars i boquerons i un bon cafè per no dormir-nos conduint. Cafè... No guanyem per disgusts...
57 km i 1400mt de desnivell.