miércoles, 30 de diciembre de 2015

CURTA DE NADAL FINS SON SEGUI. sbat26 des

Aquest any la segona festa queia en dissabte, així molts teníem compromisos familiars, ja què tot i que darrerament molta  gent els  distribueix  entre la nit de Matines i Nadal, els rancis autèntics ho continuem fent entre Nadal i la segona festa. Així  es proposa  una volta curta per acabar devers les dotze i a mes a mes, perquè en Miky pogués venir,  un recorregut apte per CX.
8:00 del mati Vp, Sergi312, pere, miky, bigel, andreu, torner, mapes i vint minuts mes tard yerar.
Iniciem el recorregut per Passatemps a on les CX van una mica justes, desprès com que ningú decideix tombar cap a les zones verdes de Palmanyola anem directes al pinar de sa Coma. Pugem Caubet i d’allà enfilem cap el ramal vell de la cra que ens enfila cap al camí dels Cocons. Tombem cap cas Bergantet, a on ja han desaparegut els rètols de prohibit anar amb bici tot i que continuen els de propietat privada però amb  les barreres  obertes. Així  passem contents pensant que almanco  hem guanyat aquesta batalla. Esperem que aquest any nou s’iniciï una nova etapa amb els problemes dels camins tancats i si tot va be s’aprovi una llei de camins que ajudi a resoldre aquests conflictes.  Continuem la marxa baixant cap es Cabas a on ens hi fiquem d’estranquis, ja que aquest camí, ara per ara,  te mes mal remei.
Sortim per son Torrella i enfilem cap el raiguer i de nou ens fiquem a zona conflictiva amb el camí d’Establits de Mainou, que ara per ara, continua amb la barrera oberta, així que passem sense major problema. Iniciem el laberint de les vinyes i ens passem una camada de mes de la que volíem per enfilar directes cap a ses Alqueries. Del llogaret partim cap a santa Eugènia a on agafem l’únic tram que queda obert de l’antiga línea ferroviària de Felanitx. En passar el cementiri, girem a la dreta per l’autopista que ha obert l’ajuntament per recuperar l’antic camí del cementiri. Ens re agrupem a la plaça del puiget, per acta seguit anar fins a la plaça de l’ajuntament a on ens aturem a prendre un petit “coffe break”, tot i el descontent d’alguns que volien un berenar amb condicions. Com que es una mica tard i en Miky no pot arriscar-se ja que te dinar de Nadal amb la nova família política  parteix amb en  Vp cap a Ciutat.
La resta continuem cap a ses Olleries a on anem a cercar una nova, per nosaltres, pujada cap a la torre del vigilant. Fa anys que anem a son Segui i fins ara encara no havíem fet mai aquesta cami, que evidentment s’ha de fer amb aquest sentit , ja que de baixada al tractar-se d’un camí ample i amb grava, no te cap al·licient. En yerar ens sorprèn pujant amb la CX les dures rampes  que en algun moment arriben al 30 %. Un cop arribats a dalt anem a cercar la trialera que baixa cap a ses Coves. Aquí, tot i els advertiments d’en Bigel,  aquest narrador va a cercar el traçat original d’aquest single, que ja fa temps va ser substituït per un altre. Així  al principi, aquest està una mica brut fins que enllacem amb el traçat nou. En arribar a baix topem amb un dels obrers que estan arreglant la casa i alguns inicien les maniobres de “despiste”. “està clar no era per aquí que volíem anar “.
El que es cert es  que quant aquesta casa estigui habitada segur que tindrem problemes per passar  així que ja tenim feina a fer cercant una alternativa que eviti el pas per la casa.  Continuem la marxa cap a ses coves i per el camí que ens du cap a Santa Maria. En arribar a la carretera de Sencelles, posem directa ja per asfalt cap el coll d’es Pou. A la rodona de festival com que realment el temps se’ns ha tirat a sobre , aquest narrador i n’Andreu , que segons ell viu en aquell carrer, decidim retallar i anar per la carretera, ara que està tan ben condicionada pels ciclistes.
Si tot va be, aquest any també segurament veurem tot un pla de vies cicloturistiques de tota Mallorca que intentarà posar ordre a totes les iniciatives aïllades i bastant caòtiques que fins ara s’han dut a terme. Rutes cicloturístiques marcades que a trams son d’asfalt i trams son de terra, voltes esquizofrèniques com les ecovies o carrils segregats fantasma que no van a lloc o no empra ningú.  La resta continua segons l’establert i es suposa que van per es Caulls i son Macià. Volta una mica “suigeneris” per tancar un any també bastant estrany. 65km i 662 mt de desnivell.

Que puguem continuar per molts d’anys rodant per Mallorca i fent alguna sortideta a fora en aquest any nou que tot i les incerteses que ara per ara vivim,possiblement sigui un gran any pels que estimem la bici i la nostra terra.