jueves, 19 de mayo de 2016

Dissabte 14 de maig. Son Termes-Lluc-Pollença, segon tram 345mcamtb.

Quedan dos “finde” para la 345… així de cool ens introduïa la ruta d’aquest dissabte mestre Mapes, perquè llavors diguin que és antic i ranci. Un respecte! Faltaria més! Així que, com que toca ruta llarga, es proposa quedar a les set pels de Palma, i a les vuit i mitja a Lloseta pels que volen dormir un poc més, cosa que es tradueix en que els del Raiguer aniran al poliesportiu i a ciutat serem quatre rates.  Partim més o manco puntuals, Biel, Mapes, Sergi i Torné, cap a Passatemps on en arribar a son Termens entram dis track 345; hem de dir que aquest el farem prácticament de memòria donat que els camins són dels més freqüentats ja que els feim sovint de sortida o de tornada. Seguim idó pel passeig de Palmanyola, terenys de son Amar, ses vies i Caubet. A partir d’aquí, feim un gran tram d’asfalt, que intentam rompre amb qualque pinzellada de terra per la zona de s’Extremera. Pareix que el ritme que duim és bo, ens convé, i a més fa fresqueta. Sortir prest ha estat bona idea, també es guanya molta tranquil•litat.

Arribam a can franco, anant alerta el creuer ja que a qualsevol moment pot sortir el capdefava del bar que té preferència vitalícia. No hi ha cap raiguerenc, o sigui que seguim cap endavant per cumplir els horaris. Abans d’arribar a la zona de Consell, voltam a l’esquerra per agafar el camí des Puig, un petita pujadeta que en Sergi ens fa fer a bon ritme. No li podem fer massa cas, ell a Lluc ens deixarà i farà el camí de tornada pel seu compte i nosaltres tenim bastanta feina encara. Continuam per Bànyols fins el camí vell de Binissalem i fins el de Morneta on agafam camí Bonifai. Ens apropam a Lloseta i a Aiamans ja ens espera en Raúl fent unes fotos. Més envant, després de passar el cementeri i l’àrea recreativa ens trobam amb en Fernando, en Gerard, en Micot, que vendrà un ratet, i n’Andreu que avui està d’estrene i ve vestit de blau turquesa, el color protagonista del dia.

A Biniamar agafam cap a Biniatzem i Mancor, per arribar després a Caimari, on enfilarem camí vell de Lluc amb bones, menys en Sergi i Micot que faran de les seves. Amb puntualitat britànica arribam a can Gallet on gràcies el ciclista ens tenen taula reservada. Des d’aquestes línees aconsellam a don gall que oregi un poc el local donada la olor que surt dels servicis i que t’envesteig quan entres, producte segurament dels metabolismes descomposts dels esforçats ciclistes. Berenar de pagés amb cafè inclòs, i és que avui el necessitam ja que encara en tenim un percal. Ens despedim d’en Sergi, que té la fantàstica idea de tornar cap a Palma per carretera pel puig Major i Sóller. Quan no n’hi ha, no en cerquis!  Reprenem la marxa, amb certa confussió inicial, cap a Binifaldó.

Llavors, camí vell Lluc Pollença que en aquest sentit és tot baixada i ens serveix per estalviar forces. Respetant els consells dels forestals, obviam les divertides dreceres i baixam tot per la pista, que també està molt bé i és que no atures de traçar corbes a dreta i esquerra. Un cop en es pla de Pollença ens dirigim pel gr direcció cap el pont Romà a vorera del torrent que avui té un aspecte esplèndit perquè que va ben ple d’aigua.

Amb un no res arribam a Pollença i pels seus carrerons el travessam per anar a la rodona de la carretereta d’Alcúdia, la qual agafam fins que abans de creuar el torrent de Sitges voltam a la dreta perl camí des Pontarró que hi va aferrat. En el pontet, canvi de plans, abandonam el track, i en lloc d’anar cap a sa Pobla, decidim acompanyar a n’Andreu i en Frenado que comencen el camí de tornada cap els cotxes a Lloseta, pel que enllaçam amb el camí de son Mosqueroles fins a la carretera principal en el creuer del golf.

Després de transitar per la carretera de Pollença, agafam el camí des Fangar, on ens trobam amb un fortíssim vent de cara. Arriba el moment de recuperar el track del Gertibu day i voltam cap a l’esquerra. Aquesta vegada, però, no farem la pujada de s’Ullastrar si no que seguim la pista que sol estar enfangada i que sempre hi ha algú que hi fica sa pota dintre. Hi ha que veure el que dóna i donarà de si aquest aniversari. Quan som devers la zona de ses fonts Ufanes, enfilam cap Ullaró on hi arribam per un caminet fent una sèrie en pujada.

Anam a cercar el vial de servei per agafar el tiranyet entre corrals, que, de nou ens fa fer una bona sèrie en pujada fins Campanet. Tornam de nou a baixar cap el vial de servei fins que podem voltar per una llarga pista gravel o camí d’en Ringo que segueix més o manco paral•lel el torrent Massanella. Anam direcció clara cap a Inca i ens hi apropam però no massa. Feim una interessant pujadeta, altre sèrie i ja van…, i que després davalla entre mitjaneres. Arribam al camí de ses Oliveres i travessam les carreteres de Selva i després la de Mancor fins enfilar cap a Lloseta. Aquí ens aturam a repostar a instància d’en Gerald ja que diu que així s’anima a venir fins a Palma. Donut i cocascola a falta de napolitana pel més llépol, i patatilla i aigua pels altres. A partir d’aquí, tornada clàssica pel raiguer, on devers Consell, on ens deixa en Raúl, i nosaltes començam a solapar track fins Santa Maria. Després a ritme ja de cames cuites, Bomba, Caülls, Son Macià. És tard i a ciutat cadascú cap a casa, amb 140 km i 1800 mts de desnivel entre cama i cama.