domingo, 21 de mayo de 2017

Cròniques d’un mes d’Abril (III) Galatzó

Comellar des torrent de sa mata,  Galatzo, 29 abril

Com que aquest narrador segueix amb el  confinament domiciliari postoperatori continuem amb les  min cròniques pendents d’abril.
Darrera sortida abans de Menorca  i que coincidia amb la 312, per tant hi havia que anar alerta amb el recorregut. Desprès de la panxada de Pla del pancaritat,  decidirem fer qualque cosa per tramuntana, però això si,  amb cura de no quedar aïllats. Així, tot i que teníem que tallar el recorregut de la famosa volta rutera, van decidir anar per Galatzo , a on  teníem pendent presentar amb societat un altre camí que també ha estat recientment netejat i que per tant incorporarem al nostre repertori.
Sortirem a les 8:00 am, Pedrong,Rol, Gery, fran, Pere, Biel, Miky i mapes,  de on sempre i per on sempre quan anem cap aquella banda, es a dir per son Espases, síquies d’establiments  i directes cap a Bunyoli. Pujarem la pista, la carretera i ens ficarem per l’enllaç de  Sobremunt a can fava que gracies a un “duende” de Cuenca i que habita per aquestes terres, ara torna estar net d’arbres caiguts. GRACIES.¡¡¡.
Travessarem la carretera que evidentment en aquelles hores encara no sabia res de la 312 i enfilarem cap a la campaneta,muntanya i enllaç cap a Son Net. Allà originàriament volíem enfilar-nos cap a la font d’es pi, però com que ja era tard anàrem directes al’objectiu del dia,
Així pels vials de la urbanització ens dirigirem cap al nostre camí d’en cecilio o coll de pumarà, però avui en lloc d’anar cap el ratxo i desviar-nos del camí ample el seguirem recte, aquest tram no ha estat molt netejat i per tant les cames sofriren una mica,així anàrem voltejant els distints sub comellars per aquest camí que sembla un balco sobre la finca de galatzó, els Alps el denominaríem “panorama wander”
Així a la fi arribarem al vell camí que puja pel comellar de la mata i que abans empràvem per davallar de galilea quan  Galatzó era terreny hostil i el camí no havia estat destruït pels incendis i les pluges. Aquesta baixada es molt mes tècnica que la del ratxo així que quan arribarem avall ja teníem ganes de berenar. Així enfilarem pels camins de son Claret ( els vermells) i arribarem al Capdellà.
Allà  berenarem mentre contemplàvem els 312 que evidentment no anàvem a marxa de cicloturista sinó que clarament pareixia que estaven en carrera. Continuarem la marxa pel torrent de Santa Ponça fins son Bugadelles a on continuarem pel passeig Calvià, ja que ens han tallat l’enllaç cap el coll dels cucons. En arribar a Son Caliu enfilarem cap a la pistarra de les guixeries que la pujarem amb bones i d’allà enllaçarem cap als vials de costa d’en Blanes.
Continuarem l’ascensió per anar a cercar la pista que puja a les antenes o pi de ses creus. En arribar la barrera el genoll d’aquest narrador decidí que ja en tenia prou  així que abandona als pocs que quedaven que es suposa que compliren la ruta tal com estava definida baixant per Gènova.  Uns 70 km i uns 1500 aproximats ( els que degueren completar la ruta).