domingo, 17 de marzo de 2013

LA DARRERA NEU DEL 2013. TOSSALS. dsbt 16mrç

Pitgen sa neu, pitgen sa neu / pitgen sa neu, tots estan dins ses cases
Peguen potades, peguen potades / en Biel, en Pere en Joan i n’Andreu

Així ha estat, hem trepitjat o mes ben dit, pitjat sa neu una bona estona, per no dir una estona ben llarga, però això era el que cercàvem. No volíeu tassa, idò tassa i mitja.
8,00  a la benzinera de la carretera de Sóller, en Biel, en Pere en Joan i n’Andreu i també en fran, en jonander, en mapes i en Salvador que estava donant voltes per veure si arribaven les al·lotes de cala rajada. En frenando tot i que pareix que surt a les fotos no ha vingut...
Partim tal com estava establert cap a son macia, es caulls, cami de sa bomba i cami des raiguer fins a can Franco, on ens esperaven n’Anton i en Raul. Tot el grup ja al complet hem tombat cap el camí des puig, banyols i son forteça per així arribar  ben prest a Solleric on  ha començat de veres l’excursió. A mitja pujada, hem topat amb un esbaldrec que han  provocat, igual que a bunyola,  dues grans pedres que han caigut desde la muntanya. Tal com dèiem a les famoses al·legacions  en contra la prohibició del pas de les bicis que ferem per aquest cami, ha quedat demostrat que fa mes mal al cami  unes plogudes fortes que no les rodes de  cents de bicicletes.
Al coll d'en sion ens reagrupem  i tirem cap avall pel camí de Tossals, on sense aturar-nos, iniciem la pujada fins el refugi. Allà, berenem tal com estava planejat i n’Andreu, que aquesta setmana no havia aconseguit cap punt, els arreplega tots de cop i ens convida  a les begudes i a 2 berenars (dels esburbats que no sabien que havíem dit que per guanyar temps duríem el bocata de casa). El diumentge  era el seu “cumpleñaños” aixi que . ¡ Molts d’anys¡¡¡.
Reiniciem la marxa pel camí del comellar que du a tossals vells i comencen a aparèixer les primeres clapes de neu. En arribar a les cases velles ja hi ha neu per tot i  al empedrat del camí de la font des prat ja es impossible colcar ja que hi ha mes de 10 cm de neu gelada i pitjada que converteixen el cami en una autentica pista de patinatge. No obstant, el paisatge es espectacular i a poc a poc, anem avançant amb l’esperança de que en arribar  a la canaleta dels embassaments puguem rodar una mica.
El puig major està impressionant, el gorg blau pareix un llac de pels Alps i el camí de  la canal pareix mes una pista d’esquí de fons que un camí per on poder rodar. Aviat les nostres esperances s’esfumen i veiem que es impossible colcar gens, aixi  que  continuem  la  nostra penitencia  fins a Cuber per un cami que es fa etern.
En arribar a la carretera, tota la màgia del lloc desapareix. Allò es un puto caos, cotxes entrevessats al mig de la via, fileres de cotxes atascats pitant, ciclistes guiris  fent un slalon entre els cotxes. En Joan, que tenia pressa, decideix fugir cap a casa i ho fa per Sóller. Aquest narrador,  com que tenia els nebots que dormien al refugi del Goig blau, decideix anar a fer-lis  una visita, mentre li xiulen les orelles ja que està segur que  la resta l’està posant verd per la" plantaa"
Els demes continuen segons l’establert i sense majors incidències arriben a ciutat segons el trajecte plantejat  tot i certes miseries humanes que no ens lleven  el bon gust de boca que ens ha deixat la volta.
Segurament la darrera d'aquest any  en que vorem neu.

Vaja si varem pijar sa neu...pijarem,pixarem i menjarem neu...Però es el que voliem,hagués bastat una ració,pero bé.Paisatje inmillorable,temperatura ideal,ni fred ni calor,0 graus...Vam arribar a bona hora 15hrs.a sa benzinera(a quina hora va arribar en Joan??)...adeu neu adeu...

HE PETAT¡ dijo...

El Capitán Araña ha "retocado" la crónica inicial. Si ya lo dice Edd China "medir dos veces y cortar una".

Unknown dijo...

Varen esser 2h45m de empenyer bici... Però per molt que emprenyàs sa neu i els calcetins xops de trepitjar bassiots el paisatge era espectacular. Al final me vaig deixar convencer de tornar per Comassema tot i que va suposar mitja hora mes de carregar bici... I al final el coll del bosc va esser ciclable que era el que me preocupava.

Per cert, ahir vaig parlar amb en Fernando Fortuny (pare). La cosa pinta que prohibirà bicicletes o les farà pagar 5€ com a Massanella. Com aixo segueixi aixi el pressupost dels berenars ens el gastarem en peatges.

I per cert, impressionant el treball de Photoshop per a ficar en Frenando a ses fotos. No sabem estar sense ell.

Aquest Salvador cada dia ens sorpern mes, hem de reconeixer que n'Andreu suma molts de punts, però el to sarcastic den Salvador i la transparencia en que ens conta lo d'en ff pare ens demostra que viu i enten el MTB con un bon sectari.

MEGUSTALANIEVE dijo...

14h 35' a casa, soledat manifesta i un missatge de sa dona: "para venir ahora mejor que no vengas"...
Mapes puto pelota,tijeritas,... NO MAS JUGUETES ROTOS!!!

Molt bé megustalanieve!llastima de sa noteta d sa dona..x lo de més ets es puto amo..jiji i ji

lo de pagar por pasar por un lugar solo tiene un claro objetivo que es el de DAR POR CULO no creo que con esos 5€ solucionemos nada, yo si se tiene que cobrar cobraria 20€ por cabeza y me reservaria el derecho de pernada por si la parienta esta buena.veremos hasta donde llegamos, Una pregunta en la parte de arriba de Comassema tercremos que volver a pagar o solo sera en la entrada de Orient, es para traer mas o menos dinero, Supongo que se nos dara un recibo para que Tià pueda de desgravar el IVA, Biel preparate en la proxima sesion de IVA

saludos desde la capital del reino.