domingo, 22 de diciembre de 2013

SERRA DE LLEVANT, sbt 14 de

Desprès de nombroses setmanes sortint arran de ciutat ja tocava fugir una mica enfora,  per això, sens dubte el millor lloc es la Serra de Llevant. Així es proposà una volta que intentava fer el màxim de camins de la zona i com no podia ser d’altre manera, fent un circuit  en el que mai  es passi per el mateix tros.
8,30 estació de tren d’Artà, primera convocatòria que com es normal en aquest país es un simple formalisme ja que la gent arriba mes tard, en aquest cas també generat per n’Aldonopucvenir que va fer moure tots els dispositius de trasllat.
Així eren quasi les 9 quan realment partíem cap a la carretera de cala torta per la que pujarem fins el coll des racó. Allà comença la diversió amb la davallada de les magnifiques pistes de sa Duaia en un paisatge grandiós. En arribar al fons de vall no seguirem cap a les cases seguint la pista principal sinó que tombarem a la dreta i ens ficarem dins una vall secundaria bastant tancada i amb un aspecte una mica desolador, ja que era una de les zones afectades pel gran incendi d’aquest estiu. Pareixia que la pista tenia que acabar en un cul de sac i efectivament així acaba però nosaltres en un moment donat tornarem tombar cap a l’esquerra seguint un tirany una mica confús al principi que aviat es confirmà amb un autèntic camí de ferradura i que còmodament ens pujà fins a dalt de la cresta de la serra a on poguérem veure tota la vall de sa mesquida.
 Iniciarem la davallada primer per camí de ferradura que desemboca  aviat en un de carro i en un moment arribarem prop de les cases de sa mesquida de dalt, per on passarem amb la màxima discreció i partirem ja per pistes direcció Capdepera, en arribar a la carretera seguirem amb la mateixa direcció però immediatament tombarem cap a son Jaumell  per aixi agafar la carretereta que desprès es convertí en pista i que en deixà a cala Agulla. Nova pujada que tampoc férem pel camí principal sinó que ens tirarem pels tiranys de l’esquerra i així pujarem fins el coll de marina per caminois mes tècnics i divertits que la pestosa pista principal. En un moment arribarem a cala mesquida a on com era de suposar no aparegué en tibu que havia estat convocat allà, però ja sabem que aquest es un esperit errant, “sense pàtria ni bandera” que  apareix i desapareix com els seus cans  rodamóns. Continuarem la marxa amb la tradicional pèrdua i dispersió del grup  pels camins entre cala torta i cala estreta fins que ens agruparem de nou a la barrera d’es matzocs. Baixada tècnica fins la platja i pujada fins a la torre a on ens aturarem a berenar.
Allà aparegué a la fi el tibu i així poguerem reiniciar l’excursió. De nou pistes divertides de baixada cap a la font salada i l’arenalet d’aubarca. Allà ens férem alguna foto en aquest racó paradisíac i ens dirigirem cap a la gran pujada del dia. “l’esquena llarga”. Al principi la pista  tot i que te pendent es pot pujar còmodament, però en arribar  al refugi dels oguers,aparegué la pedra descarnada i cada un puja com pogué, tot i que n’hi va haver uns quants que feren un cero, entre ells en yerar amb la seva flamant 27,5.
Així arribarem al camí dels presos i en un moment passarem pel campament dels soldats, manera mallorquina per evitar el nom de camp de concentració que veritablement fou allò. Allà  agafarem el camí antic que empraven els presos mentre els obligaven a construir la pista principal molt mes devertit i arribarem uns seguint tot el recorregut del gr i altres agafant un boci de carretera fins l’aparcament de s’alqueria vella. Allà baix de nou en tibu ens sorprengué, ja que quan s’enterà que nosaltres continuàvem la volta cap a les cases d’aubarca i per tant encara ens quedaven dos colls, decidi abandonar-nos amb la frase “  el hinvierno es mas tiempo de bares”.
Així iniciarem la pujadeta bastant còmode fins el coll des verger  per entrar de nou a una de les valls mes espectaculars d’aquesta serra i poder arribar a les cases d’aubarca. Darrera pujada pel coll d’aubarca, amb un paisatge que sembla  una morrena  d’una glacera, tot i que sigui producte d’una antiga cantera i  darrera baixada fins a la barrera de son Puça. Allà tinguérem que esperar una bona estona ja que es veu que n’anton va punxar la roda de la seva 29 de prova. En un moment i de bon rotllo arribarem a Artà i com que era prest ens aturarem al bar a prendre una bona cervesa. 54 km i 1400 mt de desnivell.

PROXIMAMENT  VIDEO DE LA VOLTA.