lunes, 30 de diciembre de 2013

Biniorella, sbt 28 des

A vegades desprès de setmanes de preparatius i molta feina de camp es proposa una nova ruta i al final el dia de la convocatòria nomes apareixen els incondicionals de sempre. Altres vegades es proposa una ruta pensada en cinc minuts de presa i corrent i s’apunta un munt de gent.  Aquest ha estat el cas d’aquest cap de setmana en el que desprès d’una proposta anodina es presentaren 18 bikers a la cra de Sóller. La idea era arribar fins Andratx, però tal com va dir en joan , “Andratx te mal fario” i si a això li afegim sortida pel coll de sa creu, el caos estava assegurat.
8,25 primera averia sense haver sortit de palma: vp foradà. Desprès de la pertinent reparació continuarem per madre Alberta en una espècie d’estampida a on tothom va anar per on volgué o pogué. Al final, el torrentó genegós de son Suredeta en posà a tots en filera i iniciarem la pujada en la que de nou el grup es dispersà fins que ens agruparem de nou al coll. Al  iniciar la baixada, uns seguint l’estela dels habituals rol& fran, es tiraren pel camí vell de Calvià sortint per benatiga. La resta davallarem una mica per asfalt y en el km 7 tombarem a la dreta per anar a cercar els camins que nosaltres anomenem dels “santeros” ja que allà, un dia  que aquest narrador anava tot sol, es trobà amb unes espelmes enceses envoltant una estrella de cinc puntes que guardava un gall escorxat allà al mig.
No se si van ser els esperits  que habiten per allà o la casualitat, però de nou tinguérem averia, en aquest cas el “sillin” d’en largo, que sortí volant. La reparació fou tan llarga que per anar fent temps ens anàrem dividint i subdividint en grups i al final cada un baixà colcant fins Calvià, es Capdella i sa coma al seu aire. A la fi , al inici del camí de can xina, ens agruparem tots de nou per així arribar a Andratx a on ens aturarem a berenar al primer bar que trobarem. Com era de suposar, el varem col·lapsar i tardarem una hora bona per berenar. Això si, ens sortí a bon preu :5, 5 €: mixto, cocascola i cafè ( que va ser una mica caòtic ja que ens faltava en Jeroni per comanar-los).
Com darrerament es habitual els homes racing veient que aquest ritme caòtic i desordenat no anava be per els seus “entrenos” decidiren partir cap a casa i així ens deixaren en jonanda i en sergi. La resta reiniciarem la marxa pel tirany que ens deixà prop del coll andritxol que el travessarem per començar la pujada a la serra de Biniorella, una mica l’objectiu de la volta. En fila ens ficarem pels divertits tiranys d’aquesta serraladeta  a on cada un va anar una mica al seu ritme fins que ens aturarem a baix de tot per agrupar-nos i adonar-nos que ens faltava en Raul. Despres d’una bona estona d’espera uns quants decidiren tornar a pujar per veure si el trobaven, i així va ser. Es veu que va rebre una cridada de casa i es va quedar despenjat i després es va despistar en algun desviament. Com que era ja bastant tard, els frissadors començaren a demanar per on es podien escapar, així els indicarem que el mes sensat era que continuessin amb el grup fins arribar a la carretera del port a Camp de mar. Així ho feren i a cala blanca ens acomiadarem d’en fran, en rol, en tibu i en largo.
La resta anàrem agafant els tiranys fins a camp de mar a on ens trobarem que l’ampliació de l’hotel Dorin ens ha tallat el camí de sempre cap a Paguera. Tot i això, trobarem un by pas bastant empinat que ens permeté continuar. De nou els de davant es posaren a tirar i no aturaren fins arribar a la cra de cala fornells i per tant es passaren els desviaments cap a la torre des cap Andritxol, que era un dels altres objectius de la volta. Com que era tard i ja anàvem passadissims d’horari iniciarem el retorn que el férem pels camins cap a costa de la calma, el torrent de santa Ponça i son boronat.
Com sempre que venim de la zona d’Andratx, el senyor del mazó aparegué en els seus amics habituals. Així quedá un grup de rereguarda que anava acollint els que ens quedàvem despenjats. A Valldurgent es dissolgué la companyia: en bigel, en pere, n’andreu i en felitx  tornaren a casa pel coll de sa creu i en vp,en raul, n’aldo, en miky, en lluistatu i aquest narrador anàrem pel dels tords.

84 km i 1600 mt de desnivell.