sábado, 25 de junio de 2011

PER ESCORCA. S25jn

Crònica políticament incorrecte, avui rebrà tothom així que demano disculpes aquí molesti, però empraré aquesta narració per desfogar-me una mica.

Avui el millor hagués estat no sortir, la ruta proposada a darrera hora intentava ajustar-se a distintes demandes, uns volien partir prest com l’altre dia però a altres no els hi anava be. Volíem un lloc fresquet i que defugis dels clàssics voltants de ciutat. Així es fa una proposta amb tres convocatòries distintes: 7:00 lloc oficial de sortida, 8:00 estació tren Palma i 8,40 estació de lloseta on ajuntar-nos els que arribaven colcant de Palma, els que venien en tren, els que venien en cotxe i els del raiguer. Lloc fresquet: els boscos de Lluc.

A l’hora de partir aquest narrador que anava a la primera convocatòria, veu que les sabates estan ja per tirar, ja que quan varem canviar de tenda i encara no havia arribat en Joan, em vaig deixar assessorar per un venedor que en va enroscar el que tenien en aquell moment i jo tan “coio” vaig comprar unes shimano, tot i que ja fa molts d’anys que les hi vaig fer la creu, però vaig pensar que a lo millor havien millorat. Nomes les he emprat unes 10 vegades i la sola ja es desferra. El cas es que fa 4 setmanes les mavic razzor que sol emprar també van dir adeu i en vaig encarregar unes altres però com que no tenien el meu numero he estat esperant com un beneit, ja que segurament anant a Manacor segur que ja les tindria. El tema es que l’importador ha desaparegut i no les poden dur, en demano un altre model, que ni tan sols m´he provat i encara esper. Així que de mal humor vaig a cercar la bicicleta que havia sortit directa del taller i noto que la cadena bota, no perd massa temps en intentar solucionar-ho, no vull arribar tard, així que agafo la meva estimada Giant, que està una mica deixada però que no m’abandona.

7,00 pere, jeroni, bigel, dani, jaume masca i mapes partim, però com que teníem una hora i quaranta minuts per arribar a Lloseta i pensant en variar un poc la ruta per no tornar pel mateix lloc, fem un recorregut un punt mes amunt que el camí del raiguer, anem per son Macià, son pizanet i cami d’Alaró, d’on baixem ja per banyols cap a Lloseta.

8,40 S’afegeixen cecilio, raul, anton, frenando i Rol. Ara ja partim cap a Selva, on agafem el camí vell de lluc fins als revolts de Caimari. Allà les obres de reforma de la carretera han posat un magnífic guardarrail que ens impedeix seguir per la traça històrica, de res ha servit que anés a parlar amb els de carreteres, ni amb els de mediambient que troben que es millor que el GR hagi de travessar la carretera per la corba del cementeri i vagi per l’estúpid passeig de fustetes fet damunt la síquia arran de la carretera sense cap ombra, quan podrien anar una mica separats d’aquesta, per un camí de terra baix els garrofers i ullastres sense tenir que creuar la carretera. Visca la inutilitat.
Comencem la pujada pel camí vell de Lluc, com que m’he avesat a la NO suspensió de la meva forquilla de mil euros, el tacte suau de la forquilla de la giant, fa que hem descontroli a alguns obstacles i m’empipa. Arribem en es Gallet, ja en taula parada ja que els primers no s’han aturat per res a esperar als que quedaven mes despenjats.

Berenem i parlem de les tonteries habituals, fins que qualcú treu el tema de l’equipació. Aquesta fa setmanes que està morta de rialles dins unes capces a la tenda. Va costar un munt que ens la fessin i quan ha arribat, no ha estat el que havíem dissenyat exactament, però tampoc no esta malament del tot. Vaig posar un post al foro amb unes fotografies perquè decidíssim que fer, però com sempre nomes han contestat els quatre que son capaços de fer qualque cosa, mentre que la resta com a pardals de moro (cogombre de mar: animal molt simple sense cervell i amb un únic tub digestiu que va de la boca a l’anus ) esperen suposo la intervenció de santa Rita. Be es decideix que anem passant a pagar i a cercar-la.

Es hora de partir ja que ens estem apoltronant i n’hi ha que diuen que quan surten ells tots sols, en aquesta hora ja han fet molts mes kilometres i desnivell i que per tant ja poden tornar a casa, arribant a una molt bona hora. Possiblement si aquets sortissin pel seu compte i no venguessin els altres també arribaríem mes prest, ja que els grups petits sempre son mes eficients.Amb això que en Pere diu que encara no hem parlat del viatge. Crec que n’hem parlat massa i l’únic que hem fet ha estat embullar la troca i no tenir res fermat. Que si uns volen que els hi duguin l’equipatge, que si els altres ho troben massa car, uns que diuen que el que no s’ho pugui pagar que no vengui i que si no hi ha transport no venen quan fa un mes estaven disposat a dur les motxilles per l’Ortles. Per intentar abaratir, havíem decidit llevar un dia però el que hem aconseguit es iniciar un altre debat de si val la pena escursar un dia per estalviar- nos nomes 140€. Mentre en Bellerich te marejada a la pobre frau Schirle amb correus i cridades a Suïssa, que a cada pregunta ens respon amb una altre pregunta i així van passant els dies i encara me diuen que no hem parlat del viatge.

L’únic remarcable del dia es que aquesta setmana era l’aniversari d’en ROL i aquest com un Senyor que es, ens ha convidat als dotze al berenar. Nosaltres com que som tan simpàtics ni li hem cantat els molts d’anys i alguns l’han mirat en cara de sorprès. Així som d’agraïts els sectaris.

Reiniciem la marxa cap el coll pelat, la intenció era arribar fins a Mortitx per pegar-nos un capfico al embassament de dalt, que ara encara deu estar ple i transparent. Però hi havia qui trobava que allò es un fangar, com si hi hagués qualque llac o riu que sigui d’arenes daurades ens demana que ens aturem a repensar si no seria millor baixar per alcanella i binibona. Sense comentaris... perdem cinc minuts mes i seguim. A binifaldo avis de que no ens hem de passar el desviament de muntanya i que per allà hem de passar amb discreció. Arribem al desviament i evidentment ens falta en dani que ha seguit en rol i en raul que han volgut baixar per la drecera tot i que sabien que es passaven el desviament. Mes de deu minuts fent renou a la cruïlla damunt les cases, així que quan passem per allà ens surt la madona. Eeeeeeeeee, això es una finca privada i nomes es pot passar a peu així que torneu cap a binifaldo. Es cert que ja no estàvem al camí vell de Pollença, i no tinc dades de si el camí que va cap a Mortitx es públic o no, ja que el batlle d’Escorca, el mateix que ara es el nostre vicepresident autonòmic va agafar el catàleg de camins i el va tancar dins un calaix i allà se suposa que descansa. Sense intentar discutir tot i que la senyora digui mentires i falsedats i així enganya en els que no estan informats reculem, ja no hi ha ganes de res. Tornem cap a binifaldo i d’allà ens tirem per les magnifiques pistes que ens duen cap es pixarells. Mentre en cecilio va creant dubtes del camí, quan ell sap perfectament que no es cap emerdada. Arribem al camp de futbol i decidim sortir per l’àrea d’acampada cosa que no veuen en bigel i en frenando i els hàbils remunten tot el camí vell fins a menut. Mentre els altres esperem al coll de la batalla prenent una cocacola en un ambient mes propi d’una pel·lícula de motoristes “on the road” que d’un paratge patrimoni de la humanitat. Els del raiguer parteixen i un pic que els dos descarrilats han begut reiniciem la marxa. A Lloseta aquest narrador amb en Jeroni decideix agafar el tren. En fernando agafa el cotxe i els que queden tiren cap a ciutat. Mentre a Ciutat a la seu del Consell na Maria Salom d’Espanya prenia possessió de la presidència d’aquesta institució...
Aquest narrador ha fet 82 km 1400 de desnivell.

galera dijo...

Bueno, bueno, bueno.
siento haber fallado en muchas cosas, pero me mola que te pongas tontito. De todas formas de repartir, repartir te has quedado un poco corto, pero seguro que mejorarás. Está claro que nos necesitas a Moyos y a mí para intentar sacar alguna excursión como toca. Eres como un pastor "afeminado" (no me malinterpreten) al que le faltan los dos "cans de bestiar".
De todas formas comeras zapatillas, equipación y viaje, por la parte que me toca hasta navidades.
Happy trails & bad milk.

Rol dijo...

Es cierto que necesitas desahogarte un poco, hoy ha sido el típico día raro, sin ganas de nadie, hasta los amotinamientos se hacían sin ganas, y para redondear hemos cedido como gallinas peladas a cuatro voces de una inculta, solo por no perjudicar la imagen de los bikers, como si la dona inútil no estuviera hasta los cojones de nosotros.
Total, para un día que venía con ganas de guerra me encuentro con una partida de dominó sin apuestas.
En cualquier caso gracias por las felicitaciones, aunque hubiera preferido invitaros a mi paradisíaca Cuenca, algo más costoso, es cierto.

Collons, esto mas que una cronica de mtb, parece el discurso del estado de la nacion, que era el que tenias ganas de soltar en tu despedida del Consell y no te dejaron? estamos a principio de verano, la temperatura empieza a ser elevada y la gente aunque tu te curres una buena vuelta ,que intente contentar a todos los sectores algunas veces el personal no esta por la labor, y ya esta, que vamos a hacer?, es lo que hay.
veo que aunque estuve en la salida no salgo en tu mega-cronica.
Ota cosa este verano apuntate a un curso de CCC de tecnica fotografica.
Y por ultimo como te queremos, que hariamos sin ti? con quien nos meteriamos?

I LOVE MAPES!!!VIVA EL......

pestoso dijo...

Bueno en vista de que se aremetre contra mi y mis compis intentare justificar las acciones y voicots cometidos el pasado dia de autos. La vuelta ya amenazaba ruina antes de que salierais de Palma 7.00h para ir a Lloseta... Me huele a voltera estupida para perder tiempo, luego llegasteis tarde pero no se os dijo nada,todo lo contrario si huvieramos sido nosotros,el tema que nadie espero asta can gallet,fue porque endoyasteis por culpa de un guardarail que os impidio acceder al cami vell entre selva y caimari. Tampoco queria yo retrasar al grupo ya que esta semana he dormido un maximo de 20h , tambien por culpa del MASCA-RILLA que se sentia poderoso y evitemos en la medida de lo posible la humillacion,aunque llego primero por todo ,luego lo de las perdidas sin comentarios,luego la señora mis simpatia 2011 de la finca,y pa rematar hacer el pambol ( creo q es una clase de pescado chungo q no lo quiere nadie ) pot Lluch,cuando se podria haber rediseñado la ruta para acabar con dignidad,lo unico positivo el baño que me pegue en Mortitx...Paz y amor y el plus pal salon. Por cierto el buba day pa cuando?

HE PETAT¡ dijo...

Pues yo me lo pasé bien. Debo ser un pardal de moro con escaso o nulo cerebro.

Monté en bici, estuve con mis amigos, merendé y no pasé sed. Qué más se puede pedir. No hay nada como ser un organismo sencillo formado por un tubo digestivo. Te acerca a la felicidad.

Por cierto Cecilio, no llegamos tarde a Lloseta. Llegamos antes de las 08:40 horas. Por lo tanto no tienes de que quejarte, y mucho menos de la ruta que utilizásemos para llegar hasta Lloseta.

De la parte mecánica/material no puedo decir casi nada. Sólo que yo el viernes por la tarde le dedique unos momentos a la bicicleta para que estuviera en condiciones el sábado. Si te compras zapatillas Shimano que sean de gama alta.

Equipación. Touche. Entono el "mea culpa". No he dicho nada. Por mi, y si no causamos un daño a Juan, que se la queden los de Inverse. No equipación, no problema de equipación. Total somos un grupo de individualidades.

Viaje. Lo peor la falta de dialogo. Si nos hubieramos reunido diez minutos tomando una cervecita, nos hubieramos ahorrado muchas malas interpretaciones y desencuentros. Al final en cinco minutos se resolvió todo. O eso creo.

Consell/camino guardarail. Si dejas que todo te afecte demasiado, acabarás con una úlcera en el intestino "delgado".

En fin, como tampoco soy tonto y tengo algo desarrollado el sentido de la empatía, tomo nota para el futuro.

Evidentemente la ironía no la produce un ser con solo un aparato digestivo y al menos Biel me ha hecho reír un rato. Ratifico lo de que llegamos con puntualidad suiza ya que se había quedado a y 40 para coincidir con el tren, que si que llego con unos minutos de retraso. Lo del recorrido para llegar, como a ti no te afectaba pues que más te da, además estaba pensado para que al regresar no coincidir con el mismo recorrido. Lo de esperar la verdad me da igual solo que si no me cuidas al Anton no lo engancharemos al grupo, pero bueno si el tema era para dar estopa al Mascarilla se perdona ya que luego van soltando por ahí que no estamos tan fuertes. Lo del pampol, no sé qué tiene que ver un “pàmpol” pez tipo llampuga con un “bàmbol” bobo, es decir “pardal de moro” . Del recorrido por Lluc no fue improvisado ya que en principio quería hacer este y fue con posterioridad que surgió lo de mortitx. De los demás temas… ya no me acuerdo.

galera gerret dijo...

Sois lo peor, o sea sectarios de pura cepa. A Magps los enfados cada vez le duran menos, al igual que el power. Para mi Biguel es un pardal de moro tamaño xl pero evolucionado; con brazos para toquetear la bici y un microcerebro para responder ataques de la araña (peZ) Magps.Los demás ya los iremos pescando.

Smichels dijo...

Hola, Que tal?
Muy bueno su blog!
Yo soy un estudiante Chileno, actualmente vivo en Italia y con un amigo queremos hacer el Tour del Mont Blanc tal como uds. A fines de Julio.
Me podrían dar algunos consejos? Saben donde puedo encontrar mapas o algún itinerario de 5-6 días?
Mi email es sebastianmichelsa@gmail.com

Muchisimas gracias!

cecil dijo...

NO me tienes que impresionar ni seguir la corriente, voy a quedarme aqui varado en la orilla del presente . By enrique bumbury. Por cierto este wekend podriamos ir a nuestra calita... Cala dels ases o algo aixi,por Banyalbufar. Esporlas-pescadors-branson-berenar port ds canonge (paga Roli) generals-banyalbufar-bañito-y regreso via cami correu-son mal parit. Per cert llegasteis a las 8.40'16h eso en mi pueblo es tarde...paz y amor y las mujeres en bikini y sin la parte superior u ummmmm...