lunes, 8 de abril de 2013

Pancaritat. Sta Magdalena / Son Segui Sbt 7 abril

Com ja fa bastants d’anys desprès de Pasqua, toca anar a pair les panades i rubiols fent una etapa rodadora per alguns dels llocs tradicionals on encara la gent dels pobles  també va  acabar els roissos que han quedat de les festes.
Tot i això, enguany el nostre Pancaritat ha estat un boc descafeïnat: primer perquè la ruta no estava molt treballada i nomes passava per dos punts emblemàtics i segon perquè el  temps  no ens ha acompanyat massa i ha fet que decapitéssim un dels cims.
Al punt de concentració avui érem poquets: joan, vp, fran, bigel, pietro i mapes. Hem partit cap a s’indioteria on se’ns ha incorporat en Tibu. Ja a bon ritme hem anat cap a Son macia i es caulls. A can franco se’ns han incorporat en largo i n’Anton  completant  tot el grup. Per amenitzar una mica el recorregut i no fer tant d’asfalt hem pujat pel cami del puig per anar fins Banyols i retornar al camí del raiguer per l’empedrat camí vell d’Alaró- Binisalem.
En arribar a Lloseta,tot i que  el cel començava a posar-se negre hem continuat  pels caminois de la area recreativa i vell de biniamar, però en agafar el camí de son Marimon, ja plovia bastant fort.  Ja ben dins l’aigua  hem seguit el recorregut plantejat i em travessat Inca per el serral de les monges. La intenció inicial era berenar a Son Catiu, però com que ja començàvem a anar  bastan xops  hem decidit aturar per veure si deixava de ploure. Així hem anat fins el centre i desprès de returar-nos davant el Bar Espanya, ens hem decidit a quedar, ja que una jovençana que  feia feina allà ens ha convençut de  que allò no era un bar de disseny tot i que està ben cuidat i sigui l’Amo qui tot hom sap. Bon berenar i “bon” servei...
Hem reiniciat la marxa amb la baixa del Tibu, que ha decidit que no podia continuar amb el ritme que dúiem, i hem   enfilat cap a santa Magdalena. Desprès del divertit single track  que ens ha deixat als peus del puig i havent observat lo llenegadís que era el terra i lo tard que era, hem escapçat la pujada continuant el recorregut per dins el magnífic camí del alzinar de Son Catiu.
Despres de passar el supossat lloc on teníem que berenar l’objectiu següent era arribar a Son Segui, però per aconseguir-ho teníem que travessar tot el Raiguer i això ho hem fet passant  per son Bordils, Jornets i torrent de Sencelles.  Allà  en Joan i en fran ens han deixat.
Travessant  morello , biniali i son mascaro hem aconseguit  arribar  a la fi als peus del  puig de santa Eugenia, que l’hem pujat, alguns en mes pena que gloria. (destacant l’arrencada de cavall i arribada d’ase de n’Anton). Baixda cap a ses covetes i desprès de reparar la conflictiva bicicleta den Pere hem iniciat la pujada del puig de Son Segui, on aquest narrador ja anava fent les darreres.
Desprès de coronar i passar per la torre del vigilant i l’ermita hem davallat ja sense mes entrebancs cap a Portol, on en Largo, n’Anton i en pietro  han deixat la comitiva.  Ja nomes en quedàvem tres, que al final han estat dos, ja que al passar per Son caulelles aquest narrador  ha decidit fer una parada tècnica i fer una picadeta amb la família per intentar recuperar-se una mica.
Així en Vp i en bigel han completat el recorregut tornant a Palma per son Veri i son macia. 95 km i 650 mt de desnivell.

Realment duim  un parell de caps de setmanes una mica desbaratats, esprem que desprès de la Pasqua i amb la arribada del bon temps, tambe ressuscitem i comencem les grans etapes per estar en bones condicions en arribar l’època dels viatges. Snif Snif...