domingo, 20 de octubre de 2013

COLL DE SES CASES DE NEU Dsbt 19 oct

Gordos, fofos y calvos.

Aquest cap de setmana s’estrenava el nou prototipus galàctic den yerar, una santa cruz  ni 26 ni 29: 27, 5 i per a tal efemèride ell mateix havia proposat la ruta : pujada fins el coll de les cases de neu i anar  a Tossals a dinar però per un nou itinerari: es camí des morro de cuber i es pas llis que sembla que han estat  netejats.
Una gran volta pels cims de Mallorca , com les que fèiem abans, be, com va dir en flamete  alas “melapela”, abans no ens aturàvem a dinar i aguantàvem estoicament fins a les tantes a base de barretes.
Així les coses, no se si per efectes de la volta proposada  o de la tardor o de que quan anem a la clínica a veure en Toni ens posem a contar batalletes , aquest divendres en  el washap  començaren a sortir imatges i histories de quan érem jovenets, be alguns eren mes nins que joves i es que en el grup tenim de tot.
La qüestió es que al  trobar-nos  a  l’estació de tren de Lloseta ens sentíem una mica vells, però això si, amb ganes de fer una bona volta  en la que anàvem amb el temps ajustat si volíem arribar a dinar al refugi.
Estàvem ja tots apunt i nomes faltaven els que venien en tren que arribaren tal com estava previst a les 8, 40, el problema es presentà quan aquests no es posaren a colcar, sinó que començaren a  reparar una averia de la vàlvula del tubuless den miky . Tic tac 10 minuts.
En arribar a Massanella ens trobarem  que han posat una nova caseta de peatge a l’entrada , així que no ens quedà mes remei que pagar i a mes a mes, a una caseta clarament il·legal ( recordem que les caravanes o elements mòbils que puguin ser habitats estan prohibits en el sol rústic: disposició addicional sisena llei 6/97). Tic tac 5 minuts mes
Continuarem la marxa i iniciarem la temuda pujada. Abans sempre hi havia nirvis al començar  ja que  ningú volia quedar despenjat, però  actualment  aquest narrador era plenament conscient de que el seu lloc era al vago de coa així que es va prendre la pujada en calma  i sorprenentment poc a poc va anar remuntant posicions  per arribar a dalt amb el grupet de pel mig. Així va resultar que  els càlculs que un havia fet considerant que ell  era el mes lento del grup no varen ser reals i    varem tenir que afegir uns quants minuts mes. Tic tac 10 minuts mes.
Agrupats en el coll iniciarem la breu baixada cap a comafreda a on en fran va perdre  2 vegades el seu gps, per lo que el varem tenir  que esperar al desviament ja que segurament s'hagues equivocat. Evidentment com ja ens te acostumats en senyal d’agraïment, en arribar es posà al davant  i ens va deixar enrere, però no per molt de temps, ja que en començar el "pateo" el varem  agafar i varem poder comprovar  que també pujant a peu sap generar taps, ja que no deixava que ningú el passes.
En arribar al coll de les cases de neu de nou els pronòstics es varen rompre ja que al igual que en el  anterior coll,  el que tenia que haver estat el darrer en arribar al coll de les cases de neu no ho va ser  i  tornarem  acumular uns quans minuts mes . tic tac 10 minuts.
Desprès d’un berenar amb les millors vistes de la serra, iniciarem la baixada i com no podia ser quan s’és un grup de quinze bikers  es produí l’averia, en aquest cas crec que  una torçada de canvi. Tic tac 10 minuts mes.
Aixi en arribar a la font des prat varem fer  números i varem veure  que era impossible arribar a Tossals a la una i mitja , hora en que ens havien dit que, si o si, teniem que estar allà. Aixi que prenguerem via directe i arribarem com a senyors al refugi.
Bon menjar  (fideua i llom amb patates ) i millor companyia. Amb els anys que fa que colquem i encara mai ens havíem aturat allà a dinar. ¡¡¡
Panxa plena ens tirarem per avall fins el desviament de Solleric a on uns anarem per allà i altres seguirem fins a Lloseta fent així una gloriosa volta de 38 km  i 1301 mt de desnivell. Quina vergonya ¡¡, ja ho havia dit el nou membre del  washap  i del club de les lumbàlgies “Gordos, fofos y calvos.” (però: que no nos quiten lo bailao )

POST SCRIPTUM: Mentre nosaltres feiem els nostres 35 km en Pau Zamora ha fet els Tracks de Mallorca Non Stop ( 237 km i 5600 mt de desnivell) en   15h i 40 minuts. Quin crack ¡¡¡.