miércoles, 18 de junio de 2014

FINS EL CAMI VELL DE POLLENÇA Dsbt 14 juny

Tocava tramuntana Nord però sobre tot tocava rodar per la “far to far” i com que per fer tal proesa necessitarem tots els ajuts, decidim  encomanar-nos a la Mare de Deu de Lluc i  anem  fins a la seva morada.  Com que el recorregut es preveia molt llarg, avancem l’hora de partida a les 7:00.
Torner, bigel, jet-roni, salvador,miky, sergiVUELTAENTERA i mapes partim cap el raiguer pels camins mes al nord es a dir: son macià, son pizà, es cabàs, sa taulera i Alaró. A Banyols s’incorporen en yerar en raul i en tibu, en fase de recuperació dels seus múltiples mals. Així agafem de nou el camí del raiguer fins el desviament de son bonifai i d’allà cap el torrent d’Aumedrà que el travessem per enfilar cap a l’àrea recreativa de Lloseta. Pim, pam, pim, pena, el grup avança, Biniamar, sa comuna i en arribar a Biniatzem, ens topem amb la barrera de sortida tancada. Malauradament aquest camí que te tots els requisits i indicis per ser públic, ara ja no ho es i tot gracies al batlle de Mancor que  l’ha tret del catàleg ja que no ha  volgut trobar documentació suficient que acrediti  la seva titularitat  i  com que per ell, diríem que preval l’ interès privat per sobre el públic,  ara tenim  la barrera tancada. Segurament els grups que han fet els tracks Mallorca darrerament    també la deuen haver  trobada  tancada  ja que  pel que m’han dit els segueixen enviant cap allà i es que al seu  organitzador, el  que li interessa es el marketing i la imatge i segur que no en te ni la mes remota idea de on es el camí de Biniatzem.
Arribem a Mancor i per carreterona ens dirigim cap a Caimari. Avui es veu que en yerar no ha aconseguit convèncer a ningú per pujar per Massanella ja que en tibu, l’altre desestabilitzador habitual, no està per histories i en Raul no està per pagar peatges. Comencem la pujada cap a  Lluc i el mes picats fan de les seves mentre la resta ens anem esperant, mes o menys com sempre, a les distintes barreres. En arribar a cas Gallet, en tibu que ha pujat per asfalt, ha fet bona feina i ens te taula parada  a la terrasseta a on s’està a la gloria. Allà també ens trobem amb en Anton que avui volia tornar a les seves arrels hi ha sortit amb els sparrings, cosa molt lloable però que li costarà un expedient disciplinari tot i tenir com atenuant el mal rotllo que  s’ha pogut generar per  la resposta rància i excloent  d’alguns sectaris envers el tema dels sparrings i la nova equipació sectaria. Esperem que no s’hagin enfadat i puguem seguir compartint de tan en tant rutes i histories o que com n’Anton en un futur s’incorporin de ple en el nostre grup.
 Comencem “la grande bouffe” amb en SergiVUELTAENTERA  com a protagonista  principal ja que no atura d’engolir en tot el temps. Panxa ben plena reomplim camels i bidonets amb l’aigua i gel que també estan inclosos en el preu (6 lauros) i partim cap el coll pelat. Optem per anar per les pistes de dins l’alzinar ja que son mes bones de dur i a mes ames tenen mes ombra. Arribats al coll, en raul i n’Anton tornen cap a Lluc mentre la resta iniciem la davallada cap a Pollença, uns agafant tots els tiranys i altres alternant alguns trams del camí de carro arribem a l’empeltada, ara si, sortint com a Senyors pel famós portell de la barrera. La veritat es que la baixada pel camí primitiu dins l’alzinar es una passada, tot i que un diria que està en el límit del permissible, ja que per aquest narrador els peraltes construïts a qualque revolt son un autèntic atemptat patrimonial contra la tipologia del camí de ferradura i hauríem de tenir molt present TOTS ELS BIKERS que allò no es un circuit de descens i que depèn del nostre comportament el que ens hi deixin passar o no. Com sempre pagarem justos per pecadors.
 Arribem a Pollença i ens adonem que estem molt enfora de casa així que sense mes dilacions partim ara ja sense floritures via directa cap a Ciutat per la carretera de sa Pobla i la carreterona de Campanet. Allà evidentment esquivem el turo de Moscari i enfilem directes cap a Selva i Lloseta a on en Salvador, que patia molt per no perdre roda, decideix agafar el tren.
Els que quedem ens aturem a beure  al bar del Coco i a comentar els darrers esdeveniments sectaris mentre en SergiVUELTAENTERA entretén a la cambrera amb una exhibició  del seu cos i de les ferides de guerra mountainbikeres. Tot i això, hi ha que dir que aquest també ens  sorprèn amb els seus comentaris assenyats que ens demostra que es un bon tipo.  Reiniciem la marxa a ritmet fins que en jetroni detecta que va punxat. Ens aturem per inflar una mica, però no serveix de res ja que en arribar a can franco ens hem d’aturar definitivament a posar càmera. Ara si,  sense mes entrebancs arribem a ciutat pels Caulls i son Macia.