sábado, 12 de marzo de 2011

MENORQUINS: ALCUDIA – LLUCH - MASSANELLA. S12m

No hi ha res com una bona volta perquè a un li fugin els mals rotllos. Una setmana difícil, un projecte que es preveia un desastre i sorprenement tot ha anat be. En Tià Largo, tenia uns amics menorquins que venien a Mallorca i volien fer una volta per la serra, així que ens va demanar que els hi acompanyéssim. Però tot anava a la contra, el grup estava una mica cansat d’anar a Lluc, ja que les darreres voltes s’havien sortit una mica de les previsions generals i volien variar de recorreguts. Les previsions del temps eren dolentíssimes i s’esperaven pluges. Per acabar, les carreteres de Campanet- Pollença i la de Pollença –Lluc estaven tallades per un rally. Amb tot aquest condicionants havíem intentat imaginar quina volta es podia fer i l’únic que s’havia aconseguit era que aquest narrador va quedar curtcircuitat. Serà el que tingui que ser.
9,00 Port d’Alcúdia, Hotel Viva Tròpic. 8 valents s’havien atrevit a sortir, tot i que a Ciutat plovia: Rol, Cecilio, Raül, Anton, Tia, Frenando, Marc i Mapes mes un munt de menorquins, s’havia dit que serien 25, no se si hi eren tots, però eren un munt. Partim cap a Pollença, cercant carreteretes i alguna pista, al primer torrent que hem d’atravessar en Largo pega pedalada i espenya la cadena, reparem i seguim cap a son Brull on es agrupem.
Agafem el camí des Pontarró per rodejar “u puig“.Nova averia, un menorquí espenya la patilla de canvi i l’arregla. Travessem Pollença, pont romà i camí vell, al sortir a la carretera, en Tià de nou te averia, no se que ha fet però ha rebentat el canvi i devers 5 ràdios. Adéu a l’amfitrió de la volta. Els sectaris ens quedem com a guies del grup. Comencem a agafar ritme i cada un puja com pot. Ens agrupem a Menut i d’allà via directa cap el monestir on en largo havia avisat a la posada que hi aniríem un munt. Bon berenar mentre ens intentem eixugar com podem una mica, no ha plogut molt, però alguna arruixadeta ha caigut. 5 euros: pa amb oli mixto, beguda i cafè.
Decidim continuar la marxa, realment amb tanta averia s’ha fet tard i son l’una, però hi ha ganes, així que decidim enseyar-los la baixada per pista mes llarga que tenim, massanella. Pugem fins el coll de mancor , uns millors que els altres i d’allà per avall. Algun es va aturant perquè els braços no els tenen avesats a baixades tan llargues.
A la fi, arribem a les cases i d’allà cap a Caimari , Binabona i Es castell. Allà en Cecilio com que coneix a no se qui, demana permís per passar i seguim fins a Campanet, anem a cercar la baixada del sant crist i desprès anem ja cap a les coves i fangar. El grup comença a estar cansat i ara la plugina ja comença a ser mes forta, arribem ala carretera de Sa Pobla Pollença i ens desviem cap el camí vell d’Alcúdia a Lluc.
Amb l’aigua i el cansament el divertit tirany es fa afeixugós i en acabar tots ja ens miren en ganes de que ja els hi basta, els hi explic que era la millor opció per no tenir que fer la carretera principal ni fer grans volteres. Ara ja via directa cap al port. Amb una bona aigua, 87 km, 1500 mt de desnivell i un bon record d’una molt bona gent. Aquets Menorquins me fan enveja, un grup d’uns 25, amb al·lotes incloses, aguantant estoicament vuitanta i busques de km davall l’aigua amb molt bon rotllo.

Per altre banda alguns de grup de Palma han arribat a sortir i aixi ens ho ha contat en VP.
Con la prevision de lluvias durante todo el dia, no quiero echar la toalla y pongo el despertador a las 6.30, oigo el zumbido y lo primero que hago al levantarme es asomarme por la ventana, no esta llovi,endo, pero ha llovido. Soy optimista pienso que se podra llevar a cabo la salida, 7.45 cuando me dispongo a salir esta lloviendo, ¿que hago? meto la bicicleta en el coche y me dirijo al punto de encuentro, cuando llego no hay nadie ¿que haran los otros?, a las 8 aparece Pere en bici, sigue lloviendo, pero es de la opinion de que hay que salir cambiando la ruta, de acuerdo salgamos, llamamos a Biel no contesta, juan Bike si diciendonos que prefiere quedarse en casa colocando cortinas. Nos decididimos a salir los dos solos y cuando nos disponemos a ello, aparece Jon Ander empapado. Salida de los tres direccion a Bunyolli , al llegar a la barrera de abajo nos paramos para quitarnos el Gore, preferimos mojarnos antes que pasar calor. Subida hasta Sobremunt, para segidamente bajar hacia Cas Metge,la lluvia sigue cayendo el terreno esta empapado las piedras resbalan, peo la bajada es divertida. Siguiente etapa Campaneta y Coll de Estellencs, la subida desde Sa Campaneta la hacemos por las marjades, el terreno esta resbaladizo, lo que exige fuerza y tecnicalo que lo convierte en una gozada. Ya en el Coll nos hacemos las fotos para dejar constancia. Proximo objetivo Son Forteza, nos atrevemos, no habra nadie por fuera con este tiempo y asi es pasamos sin problemas. Subida hacia Galilea para desviarnos hacia el Sancta del MTB Es Burotell, bajada de lujo gozando como posesos con el suelo mojado al igual que nosotros que ya vamos empapados. Ya abajo nuevo conclave, ¿hacia donde? a pesar de estar chorreando tenemos ganas de mas, pues alla vamos Coll des pastor, Na Burguesa, Genova y cada para su casa. 60 Kms. 1400 m. de desnivel habiendo disfrutado como enanos. VP