miércoles, 9 de mayo de 2012

Coll de Mancor o des Pilons. Sb 5 maig

Desprès d’un viatge, l’illa se’ns torna petita i avorrida, però hi ha que continuar, així que com cada dissabte varem sortir. No hi havia gens d’inspiració ni cap “leif motive” especial, així que era divendres i encara no hi havia res fermat. Un parell de cridades i es confirmà l’apatia general. Al final es va decidir que teníem pendent un berenar a Mancor, allà on s’aturen els guay, i també volíem intentar baixar pel camí de ses figueroles, ja que en ppferoz un dia m’havia comentat que ara estava bastant net. No hi havia hagut temps per comprovar-ho, així que aniríem a l’aventura. Ja teníem dos objectius, ara es tractava d’arribar-hi dignament, així que es perfilà un recorregut intentant arribar a Mancor amb el màxim de terra possible.
Aquest dissabte teníem com a convidat en Joan Amorós, es mecànic de Bimont, que com que aquest cap de setmana a les carreres no volien “veiardos”, es va permetre el luxe de perdre un entreno i acompanyar-nos.
8,00 jeroni, torner, moyos, bigel, pietro i mapes partint de ciutat i en yerar, raul i largo a partir des Cabàs. El recorregut, sortida clàssica per son macia, son pizanet i l’enllaç cap en es Cabàs, que ara torna estar ben barrat. A son Torrella, en lloc d’anar per la carretera de sa taulera ens tirem avall a cercar el camí del raiguer fins arribar al camí des puig que ens du fins Banyols i d’allà cap a son Fortesa. A son Llavia ens acostem a les cases per demanar permís per passar i ens trobem una bona teulada de gent berenant. Rient ens diuen que passem, però que no hi ha menjar per tants, així que seguim i els deixem acabar de menjar tranquil•lament.
Can Arabi i de nou camí del raiguer fins agafar els camins que ens duen per sobre de Lloseta que la passem com si res, fins arribar a Biniamar. Allà decidim en lloc d’anar per la comuna, anar pel camí vell, una variant que feia temps que no fèiem tot i que es un corriol mes divertit que les pistes de biniatzem. A la fi arribem a Mancor i al berenar, tot i que l’únic que demana un dels famosos pastissos casolans es en Raul, això si, amb una coca cola cero.
Reiniciem la marxa i cap a Masanella on trobem les barreres obertes i pugem, uns en mes pena que gloria. Coll des pilons i per avall i com que es tard obviem lo de ses figueroles i ens tirem pel camí vell. El convidat pinxa i mentre canvia ens returem, però desprès, tot hom parteix abans que ell i es queda per darrera fins que ens agrupem avall de tot del camí a Caimari. Ara nomes queda tornar pel camí del raiguer. El convidat com que s’ha enfadat perque no l’han esperat, posa ritme Galera i es posà a tirar amb un bon vent en contra, els altres anem aguantant, fins que en Jeroni decideix que ja basta i un bon grapat ens solidaritzem amb ell. Així arribem a can Franco i decidim aturar a prendre un refrigeri.
El convidat  comque suposadament tenia presa, decideix partir, seguit per en Vp, i tal com hem dit, com que tenia presa, decideixen anar cap a Bunyola i passatemps.
La resta desprès de un bon refrigeri amb “patatilles” tornem per es caulls. 100,16 km i 1447 de desnivell.

Anónimo dijo...

A la fi bones fotos Mapes. Molt xules les fotos d'en Toni i en Biel i en Raúl, pareix que fan via i tot. Malsofrit.

La veritat que després de tornar del diable no teniem molt clar on anar, al final la ruta va sortir prou bé (amb tisores incloses).
El berenar bo però excas de material (ho diu un professional d'es BERENARS)
La cronica molt bé, l'únic detall discutible és que nosaltres quan ve un convidat no el deixem MAI tirat, varem espera que acabés d'arreglar la seva avaria (tots menys TU) després a la sortida des camí Vell el vam tornar ha esperar una estona i finalment quan et trobarem a tu una altra vegada l'esperarem, entre avaria i espera uns 20 minutets, però bé nosaltres som així, si hem de esperar s'espera, no és tan GUAY però la sexta és així.