sábado, 26 de mayo de 2012

COMA D'EN VIDAL. dsb 26 maig

- Papa i avui que toca?, escola publica, sa llengua, hospitals...
- Avui toca Sa Coma d’en Vidal.
 I és posaren a escriure un cartell amb l’ordinador.
Realment avui tocava anar a Sa Costera, però com que en V(i)P, en Yerar, en Torner i en Largo no podien , es va decidir posposar-ho. Així les coses, amb un parell de telefonades bastà per confirmar, sense que jo digues res, que tots donaven per suposat que tocava anar cap a Sa coma. Així a darrera hora es va intentar dissenyar una ruta per arribar-hi sense fer el mateix que havíem fet els darrers caps de setmana, la ruta va sortir, el que no arribà a temps foren els permisos per passar per son Vich de Superna i Son Balaguer, quedant pendents per un altre dia.
8,00 cra Soller. 11 bikers: Fran, Andreu i el seu colega, ff, frenando, jeroni, pietro29, bigel, moyos, mapes i jonander recent arribat de Brasil on ha guanyat amb el seu equip el Raid Ecomotion 2012. http://www.vidaraid.com/noticias-2/ganadoresdeecomotion2012

Carril bici de la cra Valldemosa fins el camí del Moli d’en Terra. Cami de la Real, son Espanyol i es Muntant. Primera pujadeta a bon ritme, però sense fer sang i Esporles. Cami de Pescadors i en un moment mirant de mar, tot i que molts ni l’han mirat. Primera baixadeta fins la cra del Port en un dels tiranys mes divertits de la zona i enllaç amb el camí nou de Planícia. Realment magnífic, un recordava quan el començarem a fer que era mal de seguir i bastant brut, però no hi ha com donar-lo a conèixer una mica perquè la gent hi passi i es torni perfectament ciclable.
S’arboçar i arribem a la pujada de la Mola. La intenció era pujar bastant per baixar pel pas de sa Mola, però al final ens ha fet peresa i hem optat pel camí bord, que no ho es gens, ja que realment esta molt be. Planícia amb unes vistes impressionants de la mar ben plana i per avall via directa cap a Estellencs.
Berenem d’un bon Pa amb Oli mentre llegim al diari de Mallorca l’article que ha escrit en Vallcaneras sobre el tema d’aquesta setmana.
 A poc a poc, la gent es va mobilitzant i pel que ens ha arribat, pareix que tot quedarà amb un “susto”. Però per si de cas, no convé baixar la guàrdia, que en “sin complejos” no es gens de fiar. Esperem que la federació d’esports de muntanya faci bona feina, perquè si tinguéssim que confiar amb la de ciclisme podem esperar asseguts de que faci qualque cosa pel MTB apart  d'organitzar carreres. Partim per la carretera vella d’Andratx seguint les senyals del GR,
Passat el coll des Pi agafem el tram recuperat i netejat del  camí amb les tres darreres corbes inventades que ens deixen a la carretera quasi just per començar la gran Pujada. Començan les rampes i cada un va com pot, mentre anem prenent nota del que fa en FF, ja que li hem de passar el “parte” a en VP que vol saber com estan els seus al•lots de la Volta a Sardenya. Malauradament hem d’informar que en una de les primeres rampes fortes,aquest, ja ha derrapat, segurament per culpa d’alguna de les seves punyides. Mentre anem pujant, un va mirant el GPS i veu que el pendent no baixa del 15 % i en alguns moments passa el 25%. A la fia arribem dalt i una vegada agrupats passem la barrera del camí dels Xipresos.
Quans de records... No volem tenir que tornar a passar per allà d’amagats. Això es ca nostra. Segur, que si es ven, el nou propietari ja no serà com el francès que hi havia amb el "mehari" destartalat que era incapaç d’agafar-nos. Eren altres temps i ara ja no estem per fer poliçonades.
Arribem a les cases i en moyos es treu el seu cartell reivindicatiu, ens fem una parell de fotos i el deixem allà com a constància de la nostra petita protesta.
Continuem la pujada, ara un passeig deliciós per aquest indret, que no se perque, sempre el relaciono amb altres balcons de tramuntana com L’ofre i Fartaritx. Coll i per avall cap a les cases de Galatzo, avui no tenim en Rol ni en Torner perquè ens humiliïn baixant, així que anem fent com podem. A la fi arribem a les barraques de carboner i allà ens deixen en JonAnder, en Ff i en fran que tenen presa.
 La resta continuem cap a les cases i desprès cap es Ratxo. Com diu en Pere, nomes hi passem 2 vegades cada 15 dies. Coll d’es Pumerà i camí d’en Cecilio, on  es demostra  que aquest també  es divertit de pujada. Anem a cercar el camí de sa font de na marquesa i allà en Jeroni i en Frenando decideixen tirar via directa cap a Puigpunyent, mentre la resta fem la darrera pujadeta per desprès baixar pels fresquets tiranys dins l’alzinar. Arribem  a Puigpunyent on ens esperen en frenando, menjant un meló, i en jeroni. Avui en bigel està esplèndid i ens convida a tots a beure, així que un aprofita i fa de golafre. Panxa plena i ja per carretera tornem fins a ciutat amb 73 km i 1500 mt de desnivell.

PS. Avui tenia que venir en Tibu, ahir ens feia un discurs de que no volia renunciar als seus orígens mtbikers, bla, bla. Però això es el que ha acabat fent.
 Per cert en Largo ja ha acabat el camí de cavalls NON STOP amb un temps de 12:22:42. Una autentica Matada. Enhorabona.

Bausá Petat dijo...

Estos de la Secta son unos rojos terroristas...

Coma de'n Vidal. Cuesta subir. Y cuesta bajar. Pero el paisaje vale la pena. Y lo de tener el refugio cerrado, no tiene nombre. Que buena sería una coscascolas después de la subida. Con hielo y limón, como toca. Nada de coca-cola caliente como en los Alpes.

Me encantan las altas temperaturas para montar en bici. Me ayudan a renovar cada Sábado el 100% del liquido de mi cuerpo.

Collons quina crònica i quina velocitat d'entrega,nomes falta un video i seria un deu.
Primer donar l'enhorabona a en Tià11 i a en Jon Ander pels reptes aconseguits, Tià aquest temps no em quadra amb el recorregut que varem fer nosaltres, suposo que el van modificar per a la Non Stop

Tornant a la "sortida-reivindicativa" d'aquest dissabte sembla que es comenta que al final es posarà una mica de seny i no es vendrà la finca publica, nosaltres per si no és així hem posat el nostre granet d'arena protestant, aquesta vegada per la venda d'una propietat publica, aquest any ja he perdut el compte de les mogudes que hem tingut per culpa d'aquests cafres de polítics que tenim.

La volta fantàstica feia poc temps que haviem estat per la zona i tot i així vam aconseguir no repetir molts de camins, la pujada a la Coma amb rampes del 15% -25% et posen la "patata caliente", a dalt una vista ESPECTACULAR, després la connexió CECILIO de les millors que tenim en l'actualitat per connectar la zona del Galatzo amb la zona de Puigpunynet.

El únic que em va enterbolir una mica el dia va ser la convidada d'en Biel, du uns dies "raro-raro", l'altre dia lloant a n'en mapes i el dissabte convidant. Jo la veritat estic bastant preocupat, aixo a de ser la primavera, tendrem de xerrar amb la seva mare.

bona volteta,sa costa de'n Vidal,pareix q comença a fer calor, tendrà raó en T.H. que ja arriba s'estiu,bona convidada de'n Biel i es melonet de'n Fernando...ah i es geladet de'n T.H. després des cami Cecilio d gust neutre...

HE PETAT¡ dijo...

Quin grup, facis el que facis, sempre li treuen punta a tot. Jo el primer.