martes, 31 de julio de 2012

CUBER sbd 28 jul

S’apropa el viatge al llac de Como, i per anar ambientant una mica, decidim aquest dissabte anar als nostres llacs: Cuber i Gorg Blau.
Sortida a les 8,00 de on sempre: Jon Ander, Miky, Jeroni, Frenando, Bigel, Pietro, Rol i Mapes direcció passatemps amb un bon ritmet, per desprès anar cap el camí vell de Valldemosa- Bunyola, es a dir per Raixa. Via directe i per carretera pugem cap el coll d’honor, on trobem tres triatloneros coneguts d’en Pere, així que tot i que ens passen amb aquell aire que tenen els carreteros quan ens veuen amb les mountains, decidim no deixar-los escapar, així que augmenta el ritme, fins que aconseguim deixar-ne un enrere i no ens desferrem dels altres.
Al coll d’honor ens agrupem i comencem la davallada pel camí de les clavegueres, que tot i tenir aquest nom, es fantàstic. Es freu i son Palou, una manera molt elegant d’arribar a Orient on en Yerar ens espera. Ara ja tots anem cap a Comassema, on abans hem cridat per informar que passaríem, quan arribem a les cases decidim voltar cap a la dreta i anar direcció Solleric per pujar pel puig dels Amos. Aquesta variant es una manera diferent de pujar amb una mica mes de desnivell, ja que per agafar el camí del coll del bosc hi ha que davallar una mica. A mitja pujada tenim la primera baixa, en Jeroni, amb cara de perjudicat, decideix que ens abandona ja que es troba cansat, ja que feia mes de dues setmanes que no colcava.

Continuem i quant queda poc per coronar el coll, aquest narrador sent un renou a la roda de darrera, el “Puta buje dels collons” ha tornat a petar, i es que aquets Tune, apart de cars i lleugers, son una autentica font de problemes, suposo que un dels “ trinquetes” s´ha tornat espanyar i bloqueja el rodament, així que la bici es converteix en una “fixie”. En el coll analitzem la situació i no queda mes remei que abandonar, així que baixant el sililin aquest narrador arriba com pot fins Alaro on es recollit per en jeroni que s’ha oferit a venir a cercar-me quan ha arribat a ciutat.
Mentre el grup continua baixant cap el Torrent d’Aumedrà, en arribar a la tuberia, en Rol que també te presa decideix seguir el curs de l’aigua mentre els components que queden pugen fins l’objectiu del dia, tot i que no fan la volta paisatgística al voltant de l’embassament tal com s’havia proposat i van directes a la font del Noguer. Cami des Prat i Tossals, on crec que s’aturen a fer la xerradeta amb la gent del refugi. Com que es veu que ja es tard, decideixen baixar via directa cap a Lloseta, deixant la tornada per Solleric. Cami del raiguer, Caulls i Son Macia.
81 km i 1224 mt de desnivell en  el track del google, així que segons els càlculs d’en frenando el desnivell  real es un 13 % menys. Confiem que els Alps l'error sigui major i per tant els desnivells que ara ens surten en els tracks resultin una mica menys.
PS. Donem gracies a Deu, que la bici s’ha espenyat aquí i no ens hagi fet la putada pel mig dels Alps.