domingo, 4 de agosto de 2013

ESTELLENCS. Sbt 3 AGST

Primera sortida desprès del devastador incendi i darrera abans dels Alps. Fa dues setmanes aquest narrador, quan va saber que el cap de setmana passat no podria sortir , va demanar al grup que no anessin fins a Estellencs, ja que volia fer aquesta volta  abans del viatge. El que no sabia, era que un incendi cremaria durant tot aquell dissabte part del recorregut. (per cert, encara estem esperant la crònica del dissabte passat: “Fran aunque estes en Salamanca, alli tambien hay internet “ ). Tot i això, no hem renunciat  a anar fins a allà, ja que ara mes que mai necessiten que la gent d’aquí no deixi d’anar-hi.
8,00 al lloc de sempre, pocs però ven avinguts: Jeroni, Torner, Bigel, Pere, Joan, Sergi mediavuelta amb el seu germà en Borja i mapes. Partim cap a Establiments i d’allà per caminois i carrerons arribem a Sarrià. Passat son Malferit, al coll de son ferrà, uns baixen pel camí vell  i altres per la carretera per ajuntar-nos al final de la trialera i entrar junts a Esporles pel camí de l’ermita.
 A Esporles, teòricament, ens tenia que esperar en yerar, però es veu que ha arribat abans i ha decidit començar a pujar tot sol  i així tambe ens ha  donat una treva, ja que ara  està “fortissim”  i venia dispossat a donar canya. Pujant el camí des pescadors en bigel s’ha posat al davant i  quan ha notat  que en Sergi el seguia de ben a prop, ha decidit  baixar pinyons i  posar terre pel mig, no permetent que aquest pogués adelentar-lo, així en arribar a dalt, en Sergi clamava venjança, però “curiosament” com que  tenia que tornar prest a Palma  ha tingut que posposar-la...
A mirant de mar hem canviat en Sergi i en Borja per en yerar i hem reprès la marxa per la baixadeta i enllaç cap el camí de Planicia. El camí Bord avui estava esplèndid, fresquet i amb el terra perfecte, així que en un moment hem arribat a les cases de Planicia des de on hem pogut contemplar que la vall d’Estellencs no havia estat afectada pel foc, nomes es veia una zona cremada a l’aresta del grau, que suposem amaga l’infern.
Arribats a Estellncs, ens aturem al bareto oficial , que ara s’ha quedat sense terrassa i ames a mes, sembla que ara el du el italià de sa tanca. Una mica estrets, berenam al mini bar i reiniciem la marxa deixant en Pere, que com que ha de tornar prest a Biniali, ha decidit anar per carretera.  Desprès ens informarà que ha arribat a les 13, 45 amb una temperatura de 41,5 º i 85 km.
Pugem el tram de la carretera vella d’Estellencs fins el coll del pi i d’allà ja agafem la pista que puja cap a l’àrea recreativa de Son Fortuny. Fins aquell moment,  el grup havia anat mes o menys compacte  i s’havia demostrat que un grup petit que va a un ritme còmode per a tots, es molt mes efectiu que no un grup en el que els que van davant es posen a tirar,  generant pèrdues i destroçant als de darrera. Tot i això, es veu que  a en Joan li havia entrat la frisor i els de davant s’han posat a tirar sense aturar-se a cap desviament i així han anat acumulant diferencia respecte als que anàvem per darrera. Així  en arribar al coll d’Estellencs els de davant s’han cansat d’esperar i quan ha arribat el darrer, han aconseguit que aquest es desmoralitzes i deïcidis abandonar.
Així s’ha produït la dispersió  del grup: en Joan ha baixat per son Forteza i Puigpunyent, en Jeroni en arribar en es grau ha agafat carretera cap a Puigpunyent, en Yerar, que tenia que anar cap el Raiguer, ha baixat per Superna i Esporles (arribant a casa seva a les  14,50 amb 91 km)  quedant nomes els tres de sempre, en torner, en bigel i aquest narrador que hem continuat segons el pla establert cap a cas metge i can fava. Allà, en Torner ha aprofitat per treure el xorraquet i llevar les branques d’un pi que tallaven el camí. Si a cada volta llevéssim un branca, segur que tots hi guanyaríem. (gracies Toni ).
Ja sense mes entrebancs hem arribat a Sobremunt i hem tombat cap a Ciutat. A Bunyolí una bufetada d’aire calent d’uns 41 º ens ha recordat que estàvem en ple estiu i que arribàvem a Palma. Així durant la baixada  nomes pensavem en que com que arribàvem a bona hora encara ens donaria temps a prendre una bona cervesa en es ferreret.
71 km i 1700 de desnivell.