domingo, 15 de abril de 2012

TRACKS DEL DIMONI. I. FINS A BINIORELLA. Sb14abr

D’aquí a 2 dissabtes ens anem a fer els Tracks del Diable, així que ara ja ens hem d’aturar de fer etapes nomes rodadores i hem d’intentar fer mes tiranys i desnivell, a veure si aconseguim que el grup s’unifiqui una mica i aprenem tots a anar mes o manco a un mateix ritmet sense anar pegant punyides.
Es proposa fer una volta cap a la zona de ponent ja que darrerament hem abusat massa del raiguer, del pla i de Valldemosa / Esporles.
Sortida a les 8 de on sempre, un munt de gent quasi tots menys en Raul que esta una mica off, en Yerar que era per Eivissa i el traïdor que ja ni l'anomenem perquè des de que està per Bimont, vol tocar totes les tecles i ara li ha pegat per fer carreres de bici de carretera (això ja es lo darrer) .

Tornant a la crònica, sortim pel camí dels reis cap a son muntaner, en aquest moment tots, ja acumulàvem una infracció lleu de 60€ per haver sortit de casa incomplint l’article 14.1 de l’ordenança reguladora de la mobilitat per ciclistes de Palma. Es a dir, anar sense timbre a la bicicleta. Com deia, al anar pel carril bici del camí del Reis que segons les ordenances està tipificat com vorera bici i superar el màxim de 15 km per hora per aquest tipus de via, tot i que no hi havia una anima pel carrer, tots acumulàvem una altre infracció lleu de 60 €. Podria continuar però millor que us informeu directament al boib nº 52 de 12-04-2012
Toquem terra i ja fora de normatives absurdes comencem a disfrutar pels tiranys cap a la base seguint en torner que ens du pel millor recorregut per evitar basses d’aigua. Torrentó de son suredeta i entrem dins la zona militar cap el pt3. Primera i única averia del dia, en Vp punxa. Mentre repara els altres anem pujant a poc a poc, la intenció era re agrupar-nos dalt del coll de sa creu, però la veritat es que la cosa ha estat un poc mes dispersa. Desprès del talla foc hem agafat el nostre tirany d’enllaç amb el torrent de son vida i desprès un boci per carretera fins el coll de sa creu. La baixada uns l’hem feta pel camí vell de Calvià sortint pel camí que surt de nou a la carretera abans de les cases de valldurgent ( Jon ander i aquest servidor), altres crec que han fet tot el camí fins la sub estació i en frenando i el seu cosí han baixat per carretera.
Comença la pujada del burotell i en arribar a Galilea ens aturem a berenar a la plaça de l’església.
Pujada infecte fins dalt del poble de on ens tirem pel vial descarnat, ara autentica pista de terra cap a la parcel·lació de son Net. Agafem el “ cami den Cecilio” que es realment un enllaç ràpid i sense problemes per entrar a Galatzo amb unes vistes impressionants d’aquest tros de tramuntana.
Ca l’amo en biel i en frenando, en salvador i en kiko (l’amic de n’andreu) ens abandonen. La resta tirem pel camí principal de galatzo cap es Capdellà i d’allà ja sense aturades anem a Andratx pel camí vell i camí de ses guixeries. De nou un single track fàcil, el camí den Xina. En arribar a la carretera ens dirigim cap el coll Andritxol pel tirany que va per damunt la carretera, fins que ens trobem un homenet que està llevant herbes, tot i que al principi dubtem de si passar o no, en tia decideix continuar i tal com els hi va passar a altres bikers la setmana passada, l’homenet no ens ha posat cap problema.
Travessem la perillosa carretera i comença la dura pujada cap a les antenes. A la fi arribem a les baixades de Biniorella, un petit bike park natural amb bons tobogans i corriols.
Avui recordàvem que la primera excursió que va fer en Fran amb nosaltres el duguérem per allà i no feia mes que caure contínuament, i mira’l ara, si aproves l’examen de mecànica elemental ja quasi li podríem donar el títol de veterà. Eren altres temps, en que per arribar allà, anàvem pel coll de sa cova i sortíem ben tranquils per cas garriguer de son Fortuny.
A la fi arribem al barri de sa vinya, i comencem a pujar cap a la carretera de camp de mar. Ja es tard i decidim deixar per un altre dia les impressionants pistes del cap des llamp i anem directes al tobogan del torrentó de cala blanca, uns, el baixem a peu i els altres muntats, tirany darrera tirany , passem camp de mar i desprès arribem a Peguera.
Allà ens deixen en jon ander, en fran, en jerony i en miky en primera instancia i en largo i en pere en segona. Aquest darrer rebentat d’anar amb la seva flamant 29 que a la segona sortida ja va amb el pedalier bloquetjat (sense comentaris...) La resta, es a dir en torner, andreu, vp, bigel, moyos i mapes decidim acabar adressant per Torà i la Romana, pero ara es veu que han vallat tota la finca, despres de dubtar una mica entrem al laberint de pistes i decidim anar per tiranys secundaris fins que ens trobem uns individus que estan fent una batuda per espantar les perdius per dur-les cap a qualque grup de guiris que estan caçant a les dues del mig dia. Totalment surrealista.
De totes maneres, decidim abandonar la zona així que ens desviem cap a costa de la calma de on anem per caminois fins son bugadelles. D’allà agafem els camins de moteros que ens duen fins a la canera municipal, així que amb un no res, estem al camí de son Boronat. Ja nomes queda pujar la carretera fins valldugent, uns millor i altres bastant tocats arribem al creuament de carreteres on en torner i n’andreu decideixen tornar pel coll de sa creu i la resta pel dels tords.
Bona volta amb : 93 km i 2035de desnivell.
Ficant al track a : http://www.ibpindex.com/
ens surt un índex IBP de 159 AB, es adir que si ens classifiquem com a grup de “preparacion alta” Podríem dir que la volta ha estat:
120 – 160: Media – dura. "Esto empieza a ser serio, aquí se ha sudado la camiseta"
I per nomes un punt no entrem dins el interval següent
160 – 210: Dura - muy dura. "De estas una cada dos meses, mas no"

Per acabar ja tenim tancat el tema dels track del diable aquesta es la logística:

TRACKS DEL DIABLE. DIAS 29,30 DE ABRIL Y 1 DE MAYO.217 KM, 6.790 DE DESNIVEL, 3 ETAPAS CON MAS DE 2000 MT DESNIVEL Y LA FAMOSA CUESTA DE LA MUERTE CON 22,9 % DE PENDIENTE, 4,5 KM Y 400 MT DE DESNIVEL.
Sábado 28 a las 23,30 barco Barcelona (camarote 4p 28 € )
Domingo 29. Llegada barco 8,00. Tren Sants 9,30- torello 11,04 (6,2€) Inscripción y 56 Km btt y 1790 desnivel hasta La devesa . Dormir mp 50€ hostal la davesa
Lunes 30. 88 km btt i 2740 mt desnivel hasta Santa eulalia de puig-or. Dormir mp 38€ al mas puig-oriol
Martes 1. 54 km btt y 1437 mt hasta torello. Recogida maillot Tren torello 18,27- Sants 20: 12 (6,2€) barco palma 23,00
Miércoles 2 Llegada Palma 6:45 (camarote 4p ( 28 €)

Presupuesto: 158 € + 40 € forfait + traslado equipaje 35 €.
+ 2 cenas barco + 3 comidas en marcha.
¿Porque esta fecha?
Porque coincide con el puente del 1 de mayo y se puede salir en sábado noche (solo hay barcos de noche hacia Barcelona los sábados y domingos) y se regresa el martes que es festivo (los festivos y fin de semana se pueden llevar bicis a todas horas en los cercanías, los demás días solo de 10 a 15 h). Así pues, es el fin de semana en que se optimiza el tiempo al máximo y sale todo más económico, dormir en barco y poder ir en tren a cualquier hora)

molt bona volta,llastima del tram de la romana, això és el que necesitavem, un terreny singlet track i amb desnivell, ja era hora de posar-nos una mica seriosos amb les sortides, suposo que el punt que et falta al teu track (159 punts), en el nostre ha de sortir 160 punts, pels trams de Valldurgent i el tram de dalt de la canera de Paguera, que tu no vares fer.

Correo pre-viatge track, aquest Jordi es un "cachondo"

Pregunta toni hoyos:

Només dues cosestes.

Si et sembla bé, l'ingrés de la resta dels diners ho ingressarem el dilluns dia 16 si ha de ser abans, m'ho dius i
miraré d'ingressar-lo abans

La segona només és per curiositat (Mallorquina), sumant els
km de les tres etapes em dóna una distància de 198 km, jo suposava que el recorregut era de 217 km, que son distancies aproximades? o és que
es a modificat el recorregut?

Gràcies.

Toni.

Resposta track Jordi:

- pel que fa al tema de km, hem retallat una miqueta la segona etapa per tal de no fer-la massa intensa, de totes maneres només s'ha retallat 9 km, però... el full informatiu diu que són 88, però... són 95 km, si fas la suma veuras que en total et surten 214 km.
No et preocupis que ja et trobaras el diable més d'un cop, jejejjej.

Moltes gràcies.

SHERPATOUR TRACKS
Tracks del diable
657518191

Juan sin nombre. dijo...

Vaya pedazo de vuelta, me alegro que la disfrutaseis, así como te alegras de lo que hacen los demás.
Las bicis a veces fallan, no tanto como sus dueños. También veo que te alegras cuando la gente cambia de bici.
Las crónicas las noto algo sosillas, tienen prisa por acabarse y la retórica parece de una carta de restaurante, pero seguro que mejorarás.
La bici hay que disfrutarla en su esencia, la esencia por si no lo sabes es el sentirte pleno, evadido de lo que te afecta y te hace infeliz.

-Toni H. molt bo aquest Jordi,jiji,segur q ni la mitad d bo que serà es viatje,quines ganes...
-Juan sin miedo,con la venia,el q veig es que t'anyoren per aqui..normal...;)
-sa volta molt xula,els caminets des single genials,es pastis q duen d sa peninsula...i ja no te dig es de fresa den To.To.

cronista solitario dijo...

moyos, no te creas que si cambiamos el track a lo mejor bajamos otro punto, porque la salida del cami vell de calvia hacia la carretera, son un par de vueltas con un desnivel considerable, jon lo hizo todo montado pero este biker que falla mas que las bicicletas hizo un par de tramos a pie.
Respecto al sin nombre, recuerda lo importante es que siempre hablen de uno...

Anónimo dijo...

montanbikealudido

veo que algunos no tienen nada mejor los findes que comentar nuestras salidas

aludido2 dijo...

mountainbikealudido eres un payaso!
aludido.
venga mas comentarios....

Josep Ramó Bausà dijo...

aludido2.1 no se admiten insultos ni desagravios. A no ser que tengas el título sectario de jefe de insultos.
Ah! buscate un anónimo más original.

Mesie tijerete dijo...

Veo que los trackeros diableros emplearon las tijeras de podar,hay cosas que nunca cambian.

IVA-THOR MAN dijo...

Esto de IBP 159 que es el diferencial con la deuda alemana. No está mal pensando que España en la última subasta de deuda estaba a 435 puntos básicos.

Por cierto, ¿subir o bajar trialeras a pie hace que el IBP sea más bajo?