domingo, 12 de septiembre de 2010

2 EN 1. VARIACIONS PER SOLLERICH. I SOPAR EN ES CASTELL

1- No hi havia molta inspiració i nomes alguns condicionants per part d’alguns membres, en VP no volia fer grans pujades, i en cecilio tenia que tornar a casa prest perquè per l’horabaixa tenia la seva tradicional sortida de sopar en es castell d’Alaró amb els sparrings i els vilafranquers.
Així les coses decidim sortir com sempre a les 8, a la cra de Sóller, anirem cap a Sollerich i farem unes quantes variacions dels camins habituals. Moyos, bihel, Vp, frenando, miky, tibu, joan, mapes i en pietro que criada que s’ha quedat adormit. Decidim partir i quedem amb aquest que apareixerà pel festival Park. Son Macià es Caulls i avui per sortir d’allà ens aficam pel pinaret i sortim així directament dins l’aparcament. Justament en Pietro en Cecilio i en Yerar ens esperaven a la carretera nova i no ens veiem, mentre continuem ens cridem per telèfon i els diem que ens segueixin, enrellentim ritme i som absorbits per un grup de mes de 50 bicicletes de carretera, a la fi, al camí de la bomba ens ajuntem, ara ja camí del raiguer que el deixem per fer el collet de can fonoll i aparèixer a la carretera d’Alaro- Consell, girem cap a Banyols , son Forteza i arribem al cami de Soollerich, continuen les obres de recuperacio d’aquesta obra d’enginyeria, ha passat de ser un camí que no hi pasava ningú a ser es Born, qualsevol creuria que fa anys ens pasarem un dia de pluja sencer, per obrir un tirany per el que poder rodar mínimament. (Aquelles bones costums les estam perdent).
Pasat sa font figuera, ens trobem cuidors de garroves, i ens comenten que això pareix el Tour de França, s’està confirmant el rumor que m’havia arribat, que la senyora de Sollerich, tot i tenir que acatar la sentencia que reconeix que el camí es públic, vol fer qualque cosa per evitar la massificació que ha alterat la tranquil·litat d’aquelles impressionants cases.
Nosaltres avui decidim no passar per davant les cases i agafem el camí que s’enfila cap al puig de sant miquel, desprès sortim ja a la pista que va cap a oli clar i d’allà davallem a la pista principal cap a tossals.
En el collet de sa casa nova agafem el camí vell, que ara també l´ha senyalitzat i netejat el consell per arribar al camí de Tossals, despres d’esperar una bona estona en Tibu i en yerar que s´ha perdut, Si, a la pista principal de sollerich a tossals, per la que hi hauran passat cent vegades, es perden, si no fos perquè tenim fotografies d’en yerard, no ens creuriem que ha pujat mackinleys, mont blancs, tibets creuat en piraigua el llacs de canadà etc etc etc.
Pujam fin el refugi on trobam un grup nombros que despres veurem que eren els de santa Maria amb en Torrelleta. Bon berenar, avui no es debat el tema del nom de la secta , en Joan exigeix que es parli del la propera escapada als Pirineus, però tampoc ho aconsegueix gaire,

Desprès partim cap avall i feim la segona variació per enfilar-mos cap a Oli clar per el primer camí dins l’olivar d’Aumadrà, d’allà ja feim la baixadeta cap a sa Font figuera, fins que en Moyos decideix amollar el manillar i evidentment aterrisar de mala manera enterra, serà la meva Giant que no li va be?, es ell que està embambolat.... El doctor VP dictamina que no te res i a suggeriment d’en Pietro decideix en acabar passi per la clinica que li posarà dos puntets.

Continuem per avall i per deixar en Yerar a ca seva decidim enfilar cap a Binisalem per es coll d’en Simonet, aprofitant que en frenando coneix a l’amo de son Llavia i que ens deixa passar per davant les cases , pujadeta amb el sol que pica i la sorpres per molts, que desconeixien aquest pas amb la trialereta que ens du fins can Arabi, sorpesivament en Yerar no ha acabat de xerrar i no ens deixa fins consell, on en bihel i en cecilio es van cap a a cases ja que en unes hores han de tornar a reiniciar la marxa.

A la fi silenci, la radio s´ha aturat i comença el maleït ritme galera, en un moment refeim tots els camins fets al mati fins a Palma, netegem bicis en es polígon i tothom cap a cases, en moyos i en Vp posposen l’operació per desprès de dinar, vorem quin camallot l’hi ha fet en es pobre moyos.78,85 km 3338 calories i 1175 mt de desnivell

2.- A les 16,00 concentració a Consell, en Raul en cecilio en Bihel i aquest pobre narrador, que en arribar a cases ha tornat omplir el camel amb aigua fresca, ha menjat tres canalons hi ha tornat partir cap a consell amb cotxe, els sparrings, carlos, anton,oscar (sempre hi ha d’haver un falco xerrant de les seves experiències muntanyeres) i un munt de villafranquers i montuirencs fins arribar a fer un grup de 20.

Partim toxino xano cap a bunyola, en cecilio volia pujar a sa comuna per es cococons, però essent un grup tan gran crec que ens haguéssim destorbat uns amb als altres i s’ha decidit pujar per la coma d’en bustante, a cas bergantet arribaven alguns amb les alarmes enceses per escalfament, encara quedava el pitjor, la pujadeta fins les pistes de la comuna, a poc a poc hem anat pujant, jo m’he entretingut jugant una estona amb els ossos del cavall mort, ja pistejant en raul ha foradat, per lo que el grup ha decidit separar-se, uns hem quedat amb ell i el gros ha anat tirant cap el coll d’honor, d’allà els hi hem ensenyat la baixadeta de les clavagueres fins es freu, cap la coneixia i els hi ha entusiasmat, ara el camí es bastant clar, però encara record quan un horabaixa vaig estar posant fites per tot , ja que estava cansat de perdrer-me dins l’alzinar.

Reagrupament en es freu , sortim a la carretera i enfilem cap a Orient per anar a cercar el camí del castell, “penitenciagite”, bicleta en es coll i per amunt, la veritat es que no son mes de 15 minuts, ja eren les 20, 30, en aquests moment ja feia 12 hores que passejava per amunt i per avall la bici, davallarem ja fosquejant fins el restaurant des verger, on ens esperaven 4 que havien pujat a directes des de consell mes tard, en pedro i un amic seu, en santi i en Bernardo que coriosament el coneguerem fa molt d'anys amb en buba en el castell d'alaro)
Com sempre el caos, 17 paletillas i 5 que volien altres coses, però érem 23, aquell homonet degué contar mes de 10 vegades , al fi va dur 18 paletilles i 5 altres plats. Beguérem riguérem i vaig superar l’examen del pro del grup, que deia que coneixia moltes voltes per Mallorca i que ja ens ensenyaria alguna..., Baixada ben abrigats, els que hi havíem pensat, un enfiloi de llumetes cap a Alaró i fins a consell a les 23h desprès de 49, 85 km 2060 calories i 975 mt de desnivell.

Es adir que aquest narrador va fer 118, 7 km, consumi 5.398 calories i pujà 2150mt. I com que ahir no vaig estirar gens avui m´ha pegat un tiron que m´ha fet veure les estrelles en mig d’un acte en el teatre principal.