domingo, 3 de abril de 2011

SA COSTERA: SOLLER-CALA TUENT-SOLLER s2a

Bon dia. Avui era un dia diferent, per començar les nostres dues plomes d'aquest blog estaven absents i jo havia de ser el responsable de relatar la sortida d'aquest dissabte. Una altra de les coses que feia diferent aquest dissabte era que jo havia de organitzar la sortida d'avui, ja que els habituals guies tenien altres feines, Galera, la Pedals de sang i mapes de viatge per Sevilla (encara que les males llengües diuen que està en el santuari de Lourdes per curar-se la megasuperlumbalgia) La ruta: Aquesta setmana com em tocava a mi decidir, he triat una volta que feia temps que volia fer, a més en el sentit que crec jo que queda millor, anar a Cala Tuent i tornar per Sa Costera, fins a Sóller.

Quedam a Soller:Biehl, Becari, Fran, Frenando, Pere, Gerard, i jo.Hem quedat a les 8h, però són les 9 i per diferents motius encara estam a Biniaraxt.

Comencem a pujar ens dirigim a Monnaber on el darrer cop no vàrem ser molt ben rebuts (Fernando diu que va veure com un suzuki li perseguia a tota velocitat) pugem i girem pel camí que ell ens va ensenyar evitant les cases, avui perfecte sortim a la carretera sensa cap error. Passat el primer tram "prohibit" ens dirigim al segon os de la jornada , es Binis, Entram i ja començam a disfrutar de una de les vistes més espectaculars de Mallorca,(encara em sorprenc quan algú diu: que ens dóna mallorca?) comencen a aflorar els records del personal de quan eren més joves i realitzaven les seves acampades per la zona, arribem al coll des Cards Colers i en la font subauma, devora del torrent des Gorg des Diners, agafem aigua, el Puig major en els nostres caps impressionant.
Sortim de Bini Gran i arribem al coll des Reis 682m que pel que ens ha costat arribar semblava de 1682m.

Iniciem la baixada a cala Tuent on ens aturam a berenar en es Vergeret, berenar cinc estrelles amb la cala als nostres peus.

Seguim la ruta (una mica despistats després del berenar), al final trobem el camí i arribem al Coll de Na Polla d'on es té una altra espectacular vista de la costa nord, en aquest tram com sempre en aquestes dates plena de turistes, arribem al coll de Biniamar i comencem a baixar cap a Bàlitx, iniciam la pujada del darrer coll del dia i després ens deixem caure per les pistes de sempre fins a arribar a Sóller on en Pere diu que ens mereixem un gelat fet a Sóller, i així acaba un bon dematí de mtb.