Allà lluny es veu un campanar, a poc a poc ens hi
acostem, ja podem dir que tenim un nou objectiu assolit. Però tan aviat com ha
arribat, aviat l’hem deixat i comencem a cercar el proper objectiu, un altre
campanar, un puig, etc...
Això es la TransMallorca Far a Far, un volta de llarg
recorregut amb mtb, la bici que ens
permet anar d’un lloc a un altre en contacte amb la natura, per llocs poc coneguts i que encara conserven
l’essència de la nostra illa.
Una mica això es la TransMallorca Far a Far, una volta
amb objectius clars, no es tracta de fer km per fer km per tal d’aconseguir un
numero redó, no es tracta d’anar a tota
llet sense saber massa be per on passes i en el que la gracia es veure quin
company queda penjat, es tracta de creuar l’illa d’un extrem a l’altre cercant
el recorregut mes natural possible, tots en grup i gaudir del paisatge, del recorregut i fins
i tot de la calor...
I que es el que va passar?. Pues podríem dir que tot va
anar, mes o manco, segons el pla establert tal com s’havia definit en el planing
i timing.
Horarios y Programa
aproximados:
- 5:30
Ocimax (detrás). Traslado en minibús hasta Sant
Elm.
Aquí hem de dir que n’Andreuet va arribar ben tard quasi
a les 6:00, pel que va ser fortament recriminat.
- 6:30
Sant Elm, Es Carregador (bar el Molino). Concentración
punto Salida
- 7:00
Sant Elm. SALIDA
Sense cap major contratemps.
-
18:30 Faro
Capdepera. LLEGADA.
Aquí hem de dir que arribarem quasi a les 19,00 a causa
de l’averia d’en gerar que va representar poc temps i la d’en Joan, encaparrotat en no voler posar
camera i que va permetre que fins i tot alguns fessin migdiada. A part de la
perdua d’en Sergi per son Servera.
-
19:30 Cala Gat,
Cervezitas en Chiringuito Playa y Traslado en minibús
-
20:30 Ocimax
(detrás). Llegada y descarga Minibus.
Aquest va ser el pitjor punt de la volta, tot i que
estigues programat tornar a les 19,30. es va convocar al autocar a les 19,00. Si haguessim partit segons l’establert, tot i arribar en retràs, encara ens hagués permès prendre un banyito i
beure qualque cosa, però amb el canvi no hi va haver temps ni de banyito
ni de cervesa. Així que tornarem ben
suats i amb una bona set, i per paga amb un xofer mig emprenyat.
- KM
0 Sant Elm, SALIDA
OFICIAL (7:00)
- KM 20
Es Capdella, Posibilidad agua
en fuentes (parc ses vinyes) (8:15)
No va ser necessari i arribarem un poc abans del previst.
- KM 36
Coll des Tords. Avituallamiento
móvil (agua, galletas, cocacola…)(9:30)
Aquí hem de dir que varem arribar una mica abans i el
material de l’avituallament va superar amb escreix el previst, gracies a la
bona feina d’en Tibu. ¡¡ Moltes Gracies. ¡¡
- KM 52
Son Macia. Zona Raiguer (10:15)
- KM 63
Santa Maria (Can Franco ): parada 1/2hora
Merienda bocatas (10:45)
Arribarem 15 minuts abans però sortirem tal com estava
previst, es a dir que estarem 45 minuts, el lloc era un bon punt per aturar-se,
però hi ha que reconèixer que el tipo que du el bar es bastant repel·lent. Tot i
això bon rotllo.
- KM 88
Llorito. Zona Pla, Posibilidad reponer
agua en fuentes ( es pou)( 12:30)
No va ser necessari ja que en tibu ens va fer un altre
avituallament, amb fruita i begudes. Potser de tota la volta va ser el que ens
va sorprendre mes.
- KM 121
Manacor. ( el Porron): parada 1 hora Comida
(pasta /carne 8€) (14:30)
Aquí hem de dir que varem arribar amb mitja hora de retràs, els km ja es notaven
i en part per l’averia d’en Gerard i en
part per algun inici de pajara ens vàrem retardar una mica.
- Km 144
Son Servera. Posibilidad agua en Syp
(17:00)
No ens vàrem aturar ja que en bini es va inventar una
mini aturada a son Carrio per posar aigua. Va ser un error ja que els que
anaven pitjor després necessitaren menjar qualque cosa.
- Km 170
Faro Capdepera. ENHORA BUENA FINISHER
¡¡¡¡¡¡¡ (18:00)
Tal com hem dit arribarem quasi a les 19:00, per culpa de
varis contratemps.
AVISOS IMPORTANTES.
- LA RUTA ES UNA
SALIDA EN GRUPO, HAY QUE MANTENER UN RITMO CONSTANTE Y COMODO PARA TODOS
Aquesta frase, que tan els hi va agradar a tots, ja que
durant la setmana varen estar fent variacions amb repeticions , es va mig
acomplir. Com sempre n’hi ha que els hi agradaria convertir les voltes en una
carrera, però tal com deia n’hoyos, si es això el que volen , que es federin i
que vagin a les curses a esbravar-se. Així podríem dir que en Sortir de Santa
Maria es va imposar un ritmet alt, que va esfondrar una mica als de darrera,
fins que aquest narrador es va adelantar
i va intentar possar una mica d’ordre. A les vies del tren també hi va haver
qualque conat que tambe mes o manco es va aconseguir controlar.
- El bus saldrá a ser
posible antes de las 6:00. Se puede dejar en el remolque una bolsa para
cambiarse al llegar a Capdepera.
Va anar be almenys poder-se canviar la roba, encara que anéssim
tots brutots.
- La salida de Sant Elm
será a ser posible antes de las 7:00 cuando los del bus estén listos.
Això es va complir.
- El grupo solo se parará
en los puntos indicados para avituallarse. Si se produce una avería cerca de un
punto de avituallamiento el grupo esperará en ese punto.
En el cas d’en Gerar es va complir totalment, en el cas d’en
Joan , com que va ser abans de reiniciar la marxa, no hi va haver opció.
PUNTOS SINGULARES DEL
RECORRIDO.
- En es Capdella y LLorito
el track se desvía hacia las fuentes para regresar al mismo punto.
Cap problema, na varen fer falta.
- En la bajada d’es Castell
( antes de Andratx ) hay que girar a la izquierda y no continuar el camino
evidente.
Increible, però no es varen despistar i varen anar per on
toca.
- En el coll d’es Tords no
bajamos por carretera, hay que desviarse a la derecha por sendero, al llegar a
la carretera más abajo, hay que cruzarla subiendo unos 5 mt y continuar por
sendero (NUEVO habilitado para la ocasión)
Un èxit, desprès de l’avituallament va ser facil
conduir-los cap el primer tirany, i en el tram nou no hi va haver cap problema. Com
va dir en Sergi, s’acabat baixar es coll des tords tot per carretera. Va valer la pena fer la feina de neteja, ja
que aquest nou tram l’incorporarem amb molta frecuencia.
- Después de can Franco,
toparemos una barreras en las vías del Tren, se pueden abrir, hay que pasar con
precaución y en grupo.
Aqui hem de dir que ens va sortir una senyora diguent-mos
que no podíem passar, segurament deu ser una de les instigadores que
convenceren a serveis ferroviaris a tancar el camí. En tot el recorregut podríem
dir que es l’únic punt una mica conflictiu. Ja esta be per un recorregut de 170
km, nomes tenir un punt problemàtic.
- En la comuna de Llorito
en la bajada hay que tomar un sendero a la izquierda que nos lleva directos a
la primera barrera de la comuna (hay 3 mas después)
Tots el que anaven per davant d'aquest narrador, tiraren
per on no tocava. A les barreres de la comuna no hi va haver manera d’agitlizar
una mica el tema, son caotics i no hi ha manera de posar ordre.
- En Llorito no hay que
bajar hasta el Pou (salvo que se quiera agua) hay que pasar por el callejón de
dentro el antiguo monasterio.
Cap problema,
si qualque dia aquest narrador aconsegueix reinstal·lar correctament el movi
maker i pot editar el video, sortiran unes tomes devertides per les rampes de
fusta.
- En la comuna de San Juan
antes de salir a la carreterilla nos desviaremos a la derecha para evitar un
tramo de asfalto.
Alguns s’ho passaren, però tornaren enrrera.
-Pasada la carretera de
Bonany , ojo al entrar en los senderos hay que seguir el track, es fácil
equivocarse.
Aqui no hi va haver problemes ja que aquest narrador es
va posar al davant.
- En el torreent de Na
Borges hay un camino totalmente invadido por la vegetación, pero se puede
pasar.
Els de davant optaren per anar pel sembrat, una opciò no
molt elegant ja que el camp encara no estava segat.
- Al llegar a Manacor,
seguir por el arcen para no entrar en carril contradireccion, bordear la
rotonda siguiendo la pista hay que pasar la ronda de manacor por un tunel.
Uns quants tiraren per la via rapida i anaren directes al
bar, els altres seguirem el track i tal com se suposa es veurà en es video
passarem per el túnel per davall la carretera.
-En Son Servera Abandonamos
las vías del Tren, para ir al Puig de Son Corb, al haber múltiples senderos,
nos reagrupamos al final.
Era de preveure, al laberint dels tiranys de son Corb, en
Sergi va nar per on no tocava i tot i que havíem dit que ens agruparíem al
final, tampoc ho férem així ja que continuarem una mica mes cap a la carretera,
cosa que també va complicar mes el reagrupament.
Be, tal com hem dit al principi, tot mes o manco es va
desenvolupar segons el previst, inclús les pèrdues. Per el que nomes queda
agrair a tots el que feren possible aquest repte que tanca una assignatura
pendent que ens havia deixat en Cecilio. ( La setmana abans d’anar-sen havia estat mirat preus i havia contactat amb varies empreses d’autocars).
Gracies Pere, per contractar els autocars, esperem que en
altres ocasions no ens toqui un xofer toca coions com el que ens va tocar.
Gracies Tibu pels magnífics avituallaments i per perdre
un mati per acompanyar-nos.
Gracies Tia, per comanar i encarregar el dinar a Manacor.
Gracies Anton per acompanyar-me en la revisió de nombrosos
trams.
Gracies Torner, Bigel i Andreu per la neteja del nou tram
del colls des Tords.
Gracies a tots els que hi participareu.
Aquesta es la grandesa de la secta, un grup que tot i que
en certs moments sigui caòtic. Es capaç
de fer feina amb equip i aconseguir fer grans coses. En aquest cas una volta inèdita en la
que tots el del grup que ho varen intentar
aconseguiren arribar. Aquí no hi va haver guanyadors i perdedors. Tots Guanyarem.
1 comentario:
com ja vaig comentar al grup d watsapp...molt bé,moltes grassis a tots els participants i organitzadors...ni a sa CapeEpic fan els avituallaments d'en Tibu..de no esser per els ànims del grup jo no hagués acabat..Molt bé,Va sortir rodó..ah no..q aquest pic no era circular la ruta..Bé..va sortir tot dret...
Publicar un comentario