De nou torna a estar a informació publica el pla especial
d’ordenació i protecció de la RUTA DE PEDRA EN SEC.
La veritat es que el dia en que estigui en ple
funcionament i tots els trams oberts s’hauran acabat molts de conflictes i
augmentaran considerablement els nostres possibles recorreguts. Així per exemple queda clar
que es podrà passar per son Fortesa de Puigpunyent i son Fortuny d’Estellencs,
o que es recuperarà el camí entre Valldemossa i Bunyola passant per Pastoritx
i encara millor, aquesta variant ens permetrà arribar fins a Orient
per terra passant per Honor. Com a innovació respecta a les versions anteriors ara la ruta arriba
fins al far de Formentor. Un s’imagina que si es recupera el vell camí del far aquest
pot serà un camí espectacular.
També hi ha que dir que dir que s’ha modificat el traçat
en el tram de Planicia, ara s’anirà d’Estellencs a Banyalbufar resseguint camins a prop de la
carretera, a Valldemossa ara s’anirà per es Cairats i s’evita el pla des pouet i a Balitx d’en mig ens desvien per els camins
nous que no passen per les casses.
El pitjor de tot es que encara que s’ ens permet anar
amb les nostres bicis per quasi tot el recorregut hi ha uns quants trams en els que ens
prohibeixen el pas.
Així d’una manera general es prohibeix el pas amb bici
per les baixades mes radicals.
-Es pas vermell ( nomes el pas, per tant no es molt
dramàtic ja que es un tram curt )
-Baixada de la trapa a cala en basset. ( es pot seguir
anant per la pista principal)
-Mola s’Esglop (realment sempre ha estat molt poc
ciclable)
-Del coll de sant Jordi a son Cabaspre ( aquest tram si
que es una putada gran )
- Cingles de son Rullan fins Deia. (es podria entendre el
principi però no el final )
- Barranc de Biniaraix fins l’Ofre. ( aquest tram abans
era permès però es veu que per pressions dels propietaris s’ha canviat)
- Font des prat cases de neu. ( aquest tram si que es una
putada gran )
- voltes d’en galileu. ( aquest tram si que es una putada
gran )
- Baixada fins ses cases d’electricitat de sa costera. (
es un tram irrellevant)
De tot plegat el que sap mes greu es com els representants de l’Ajuntament de Sóller, davant
els ciclistes deien que es replantejarien el tema del barranc i per darrera devien demanar que el Consell
modifiques el document inicial, que si ens permetia passar per allà. I es que si
hi ha un tramen el que es mal de justificar la prohibició es el del barranc. Ja que ni el
traçat te fortes pendents ni el seu ferm presenta erosions.
Per cert, també sortides de mes de 20 ciclistes, ( kedadas
) necessiten autorització per rodar per la ruta de pedra.
Be i com que les desgracies mai venen soles, una nova prohibició.
La baixada de sa comuna a son Pou ara també està prohibida.
Seguirem informant...
3 comentarios:
Dentro de poco prohibirán pasar también por el carril bici del paseo marítimo.
Prohibir, prohibir, prohibir, esa es la tónica general. Lo peor, que muchos confunden proteger con prohibir. Ses Voltes del Galileu, Font des Prats cases de neu? Que daño hacemos allí? Sin contar presiones extras de propietarios por caminos que son públicos pero por sus * no quieren que nadie pase. Y esperemos que lo de Son Pou sea temporal, para recuperar el milano, según han comentado varios.
Yo prohibiría que llueva mucho en según que tramos...ahh,y los domingos que yo tengo libre que tampoco llueva...ni que haga mucho calor...su puta madre
Publicar un comentario